شهرداری بیرجند زیر سؤال

فرماندار بیرجند با طرح انتقاداتی درباره المان های نوروزی و کم کاری ها در زیباسازی شهری با صراحت عنوان کرد که اقدامات شهرداری در حوزه شهری برآورده کننده انتظارات مردم نبوده است.
ناصری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان بیرجند با  اشاره به المان‌های نوروزی و نارضایتی مردم از اقدامات شهرداری در این زمینه، گفت: بر کسی پوشیده نیست که انتظارات حداقلی مردم در بحث زیباسازی شهر و تغییر چشم‌نواز بیرجند برآورده نشد و گلایه های زیادی در این خصوص مشهود است.
ناصری با تأکید بر این که شهرداری باید توجه به زیباسازی فضای شهری و همچنین تغییر و تحول در خصوص فضای سبز شهری را جزو اولویت های سال ۹۷ قرار داده و از کنار این بایدها بی تفاوت نگذرد، افزود: مشکلات و نیازهای زیادی در سطح بیرجند در این زمینه داریم ولی باید توجه کنیم که برند تمیزترین شهر ایران را در بیرجند حفظ کنیم.
وی با بیان این که انتظارات مردم در حوزه شهری برآورده نشده است، ادامه داد : شهرداری باید در یکی از مبادی ورودی شهر، مکانی را برای ایجاد بازارچه دائمی یا موقتی صنایع دستی درنظر بگیرد چرا که این حداقل خواسته بحق مردم است.
فرماندار بیرجند هم چنین رسیدگی بیشتر مسئولان به آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند که هر هفته میزبان خیل زیاد زائران است راخواستار شد .
فراخوان لیست پروژه های ناتمام
او از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خواست لیست پروژه های ناتمام و اساسی دستگاه های خدمتی خود را به فرمانداری منعکس کنند تا اعتبارات امسال برای پروژه های اولویت دار اختصاص یابد.
ناصری با اشاره به اینکه در مرحله نخست نگهداری فضای سبز شهر و بعد توسعه آن در اولویت قرار دارد، افزود: باید ایمن سازی جاده بند امیرشاه به صورت کارشناسی پیگیری شود.
بازدید ۴۵ هزار نفر از جاذبه های بیرجند
وی در ادامه از افزایش ۲۳ درصدی اقامت گردشگران در نوروز امسال خبر داد و گفت: در نوروز امسال ۴۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی بیرجند بازدید کرده اند.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه باید حمایت از کالای ایرانی را از بحث گردشگری آغاز کرد و با معرفی آثار تاریخی و جاذبه های استان سهم بیشتری از سبد اقتصادی خانوار در بحث گردشگری داشت، ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی باید مورد توجه مدیران و برنامه ریزان شهرستان قرار گیرد.
تعطیلی باغ موزه اکبریه
ناصری از تعطیلی باغ موزه اکبریه به دلیل رعایت  نشدن اصول ایمنی و امنیت خبر داد و گفت: مرمت بناهای تاریخی یکی از موضوعاتی است که در بحث گردشگری اهمیت فراوان دارد و هر چند اقدامات شایسته ای در راستای مرمت باغ و عمارت کلاه فرهنگی بیرجند انجام شده ولی  انتظار می رود مرمت این بنای تاریخی، در آینده ای نه چندان دور به پایان برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*