سرمقاله/با خودمان چه کردیم ؟!!!

امروز خراسان جنوبی – راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
امید پلی است بین حال و آینده، عاملی است برای تولدانگیزه، چیزی است که از آن بوی زندگی و ادامه آن به مشام می رسد، بستری است برای بالندگی و توسعه، محرکی است برای رسیدن به خواست ها و آرزوهای یک ملت. امید را که از مردم بگیری، آنان را تبدیل به انسان هایی منفعل و منفعت و فرصت طلبی خواهید کرد که فقط به فکر منافع شخصی خویش اند آن هم به هر بهانه و قیمتی!! امید را که از مردم گرفتی یعنی آنان را تبدیل به ضد خودشان کرده ای و اصلا برای شان هم مهم نیست که چه بلایی دارد بر سر این کشور در می آید !!
در مجلس شورای اسلامی اما این بار دو قاضی حضور داشتند یکی از نوع پور که باصطلاح نماینده مردم است و دیگری ازنوع زاده که وزیر بهداشت کشور است.
اوج بی حرمتی و لمپنیسم آغشته به پوپولیسم را باید در کلام و منش نماینده ای یافت که عصاره فضیلت مردم است و تریبونی که باید ازآن عطر انسانیت و تمدن و مسلمانی به مشام رسد، گوش که فرا می دهی انگار در میدان خراسان حضور داری و معرکه گیری در وسط میدان دارد نعره می زند و چون نقل و نبات از دهانش بی حرمتی و تهمت و افترا بیرون می ریزد !! اینجا مکانی است که باید حرمت داشته باشد و حرف های کارشناسی و از ورای تعقل و تفکر زده شود تا مردم بدانند حق گرفتنی است نه دادنی !!
مجلس مکانی است که در آن باید بذر امید و نهال انگیزه کاشته شود، الگوی رفتاری برخی نمایندگان مجلس نتیجه اش می شود دعواهای خیابانی که درآن نه شخصیت مفهومی دارد و نه داشتن سواد و تعهد اخلاقی، عصاره فضیلت مردم که به چنین وضع اسفباری رسید دیگر در آن نه حقی ستانده می شود و نه امیدی جوانه می زند، نتیجه خروجی چنین بستری این می شود که مردم بر این باور استوار می شوند که مدیران کشور و مسئولین اش همگی یا مختلس اند یا دزد ویا کلاهبردار و دروغگو و لابی گر و …
نتیجه چنین گستاخی های بی شرمانه می شود از بین رفتن اعتماد عمومی، می شود جامعه ای که دیگر رمق کار وتلاش را ندارد، می شود حاکمیت قانون جنگل، می شود خلع سلاح کردن مردم در برابر دشمنان احتمالی، می شود بی انگیزگی در دین و دنیای مردم و به غارت رفتن اعتبار یک ملت!!
می شود الگوی شفافی برای مردم که آنان نیز به تأسی از روزنامه ها و تریبون به دستان و رسانه های رنگارنگ همه چیز را زیرسؤال ببرند و جامعه را دچار چالش و آماده انفجار کنند !! راستی ما با خودمان چه کردیم؟
چه بلایی به سرمان آوردیم؟
دشمن در درون مان است، بی جهت به مردم آدرس اشتباه ندهیم!!
چه دشمنی داناتر و انقلابی تر از خودمان ؟!
به نام مردم و انقلابی گری بدیهی ترین خصلت های انسانی را زیر پا له کردیم و بذر نفاق و ریا را افشاندیم و انتظار داریم که همین مردمی که اینگونه در باتلاق بی اعتمادی دست و پا می زنند از کشور و آرمان های مردم دفاع کنند !!
ما با چنین روش های سخیفانه و نابخردانه مردم را خلع سلاح کردیم به امید آن که دوباره به قدرت باز گردیم !! تا دوستانی چنین ناآگاه و کم تعقل داریم اصلا نیازی به دشمن نیست، بی جهت نگردید، ما گشتیم و نبود…!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*