رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه: اعتبارات ورزشی براساس زیرساخت ها توزیع شود

برای پرداخت اعتبارات ورزشی به هیئت ها و ادارت ورزش و جوانان معمولا به فعالیت های انجام شده نگاه می کنند اما نکته ای که قابل تامل است این است که وقتی شهرستانی از نظر زیرساخت ها و تجهیزات ورزشی کمبود داشته باشد چگونه می تواند فعالیت های خاصی را دنبال کند و در این صورت باید به چنین هیئت هایی که در این شرایط به فعالیت های خود ادامه می دهند بیشتر توجه شود تا بتوانند توسعه یابند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی گفت: مشکلات زیرساختی از عمده مسائل ورزشی این شهرستان است. «ادیبیان» تصریح کرد: در این شهرستان فقط ۴ سوله ورزشی وجود دارد که همه آنها غیراستاندارد است و بزرگترین آنها ۱۲۰۰ متر می باشد. وی افزود: این سوله های ورزشی در زهان، آبیز، حاجی آباد و شاهرخت هستند و تنها تجهیزات آنها برای رشته های فوتسال و والیبال می باشد. به گفتۀ وی با این وجود برخی از آنها کوچک است که برای فوتسال هم مناسب نیست و فقط می توان والیبال در آن کار کرد.
زیرساخت های ناقص
این مقام مسئول با بیان اینکه زیرساخت های ورزشی زیرکوه ناقص است، گفت: زمین چمن مناسبی نداریم و اندازه زمین چمن مصنوعی که باید ۳۰ در ۵۰ باشد اینگونه نیست. «ادیبیان» ادامه داد: حتی آب و برق آنجا هم تأمین نیست و به همین دلیل نمی توان شب ها از آن استفاده کرد که این موضوع از مهمترین مشکلات ورزشکاران می باشد. وی خاطر نشان کرد: در شهرستان تنها یک استخر سرپوشیده وجود دارد که نیمه کاره است و متعلق به آموزش و پرورش شهرستان می باشد و برای تکمیل هزینه زیادی نیاز است. وی درخواست کرد: مسئولان به این نکته توجه داشته باشند که شهرستان هایی که زیرساخت های مناسبی ندارند در اولویت بودجه و اعتبار قرار گیرند. به گفتۀ وی همچنین باید توجه شود، هیئت های چنین شهرستان هایی که با کمبود تجهیزات و زیرساخت ها مواجه هستند بیشتر به بودجه و اعتبار نیاز دارند تا بتوانند برای توسعه ورزش خود کاری کنند ونمی دانم اکنون چگونه اعتبارات به هیئت ها داده می شود که هیئت های شهرستان های برخوردار بودجه بیشتری از ما  دریافت می کنند. او با تأکید بر اینکه نوع نگاه ها باید تغییر کند، خاطر نشان کرد: به دلیل همین مشکلات در بخش اعزام به انواع مسابقات دور مانده ایم و بیشتر در بخش برگزاری همایش ها و جشنواره ها فعالیت داشته ایم.
کمبود مربی داریم
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه با بیان اینکه ۲۲ هیئت در شهرستان تشکیل شده است، گفت: از این تعداد ۱۷ مورد فعال و باقی نیمه فعال هستند. «ادیبیان» علت این امر را نبود تجهیزات و سالن های مناسب دانست و افزود: در صدد هستیم که هیئت تکواندو، شطرنج و وزنه برداری را هم فعال کنیم. وی خاطر نشان کرد: سال گذشته طرح استعدادیابی ووشو را با موفقیت اجرا شد و در لیگ استانی تیم داریم. به گفتۀ وی همچنین تیم کاراته بانوان را فعال کردیم و با اینکه در اینجا مربی نداشتیم از قائن مربی برای آموزش آورده ایم. او با اشاره به اینکه ۳ باشگاه در ورزش فوتبال و بدنسازی در شهرستان فعال است، عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است وقتی می خواهیم خیلی از ورزش ها را در شهرستان راه بیندازیم پیشکسوت آن رشته را نداریم و به همین دلیل در ورزش هایی مانند کشتی، ووشو و کاراته بانوان، ژیمناستیک با کمبود مربی مواجه می شویم. وی ادامه داد: با این وجود نگذاشته ایم که این ورزش ها غیرفعال شوند و از شهرستان های دیگر نیرو می آوریم.
گودباستانی تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد
این مقام مسئول عنوان کرد: به ما قول دادند که ۴ زمین چمن مصنوعی بدهند ولی نمی دانم اعتبار آنها کم بود و یا چه دلیل دیگری داشت که فقط یک مورد به ما داده شد. به گفتۀ وی اکنون دیگر روستاها هم زمین چمن می خواهند که ما نداریم تأمین کنیم. او به تکمیل نشدن گود باستانی زیرکوه هم اشاره کرد و گفت: حدود ۵ سالی می شود توسط خیرین توانستیم گود باستانی را درست کنیم و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی تصریح کرد: تکمیل ساختمان گود ۱۷۰ میلیون تومان هزینه دارد و اداره کل قول تأمین آن را داده است و امیدواریم تا ۲۲ بهمن به بهره برداری برسد و هیئت باستانی شهرستان در انجا فعالیت داشته باشند.
سالن اختصاصی برای ورزش بانوان
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه در زمینه ورزش بانوان هم بیان کرد: کار خوبی که در حوزه بانوان انجام شد توانستیم با کمک چند اداره سالن ورزشی آموزش و پرورش در حاجی آباد را به بانوان ورزشکار تخصیص دهیم و ورزش های کاراته، ژیمناستیک، ایروبیک، والیبال و فوتسال را برای بانوان فعال کنیم و حتی برخی از رشته ها مربی نداشت که از شهرستانهای دیگر در حال جذب هستیم. «ادیبیان» بیان کرد: سالن بدنسازی بانوان هم می خواهیم راه اندازی کنیم که اداره کل قول تجهیز آن را داده بود و امیدواریم که به ان عمل شود. وی درباره ورزشکاران سازمان یافته هم گفت: در بیمه ورزشکاران رشد ۲ برابری داشته ایم و اکنون ۷۰۰ ورزشکار سازمان یافته داریم و همچنین در بخش بانوان رشد صددرصدی داریم و ۱۲۰ بانوی بیمه شده ورزشکار داریم. او افزود: البته ورزشکارانی داریم که خود را بیمه نمی کنند و چون تعدد باشگاهی هم نداریم نمی توانیم آنها را اجبار کنیم. به گفتۀ وی سال گذشته زیرکوه، شهرستان برتر در تعداد ورزشکاران سازمان یافته شده است.
روستاهای مرزی خالی از سکنه
این مقام مسئول در بخش جوانان هم گفت: مردم این شهرستان به دلیل نبود صنایع، بیشتر در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت می کنند  که با وجود خشکسالی ها مشکلات زیادی گریبانگیر آنها است. «ادیبیان» تصریح کرد: از آنجا که زیرکوه شهری مرزی است و تمام روستاهای آن در نقاط مرز است در حال خالی شدن از جوانان می باشند و به نوعی به خانه سالمندان تبدیل شده اند که این واقعا جای نگرانی دارد چرا که خالی شدن مرزها امنیت استان را به خطر می اندازند. به گفتۀ وی برای چنین مناطق باید فکر راه چاره مناسبی اندیشید تا هر چه بیشتر بتوان اشتغالزایی داشت و جوانان را در آنجا تثبیت شد. او به وجود بازارچه یزدان در این منطقه اشاره کرد و افزود: در سال های گذشته که این بازارچه فعال بود محل اشتغال بسیاری از جوانان بود که با بسته شدن آن اشتغال شهرستان هم فلج شده است و باید مسئولان فکری برای این مشکلات کنند، چرا که فقط ۱۲ هزر نفر در شهرها زندگی می کنند و بیش از ۳۰ هزار نفر دیگر در روستاها هستند. وی در بخش خانه ورزش روستایی هم بیان کرد: سال گذشته هزینه ای برای تجهیز ندادند و خود هیئت ها کمک کردند و توانستیم ۴ خانه ورزش روستایی را تجهیز کنیم و برای سال آینده هم برنامه داریم که ۶ خانه روستایی تأسیس و تجهیز شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*