در کفتگو با رئیس اداره ورزش و جوانان عنوان شد مشکلات زیرساختی گریبانگیر ورزش خوسف

شهرستان خوسف برای ارتقای ورزش خود با مشکلات زیرساختی مانند کمبود سالن، نداشتن استخر و نبود تجهیزات مواجه است و برای اینکه بتوانند ورزش این شهرستان را توسعه دهند نیاز به حمایت مسئولان دارند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف در گفت و گو با امروز خراسان جنوبی عنوان کرد: بزرگترین مشکل خوسف در حوزه ورزش بدون اغراق نبود زیرساخت های مناسب است. «فاطمه چهکندی نژاد» افزود: در این شهرستان فقط ۵ سالن ورزشی وجود دارد که فقط یکی از آنها در مرکز خوسف واقع است و ۴ مورد دیگر هم در روستاها هستند. وی توضیح داد: تمام این سالن ها تک منظوره بوده و نمی توان ورزش های متنوعی را در آن برگزار کرد به همین دلیل هم نمی توانیم میزبانی مسابقات را به عهده بگیریم. او ادامه داد: حتی یک استخر در این شهرستان نداریم و پروژه یک استخر ناتمام اعتباری ندارد پروژه ای که برای تکمیل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار می خواهد. البته امیدواریم که بتوانیم در سال ۹۷ این استخر را به بهره برداری برسانیم.
۱۶ هیئت فعال بدون زیرساخت
این مقام مسئول با بیان اینکه در خوسف سالنی مخصوص بانوان وجود ندارد، گفت: در این شهرستان ۱۶ هیئت ورزشی فعال هستند ولی زیرساخت مناسب مانند چمن، سالن تمرین و مسابقه و در کل فضای مناسبی برای فعالیت های ورزشی خود ندارند. «چهکندی نژاد» خاطر نشان کرد: با این وجود ما از خیلی شهرستان هایی که تمام این امکانات را دارند جلوتر هستیم و با تمام محدودیت ها سال ۹۶ به عنوان اداره ورزش و جوانان برتر معرفی شدیم که این رتبه به دلیل اعزام ورزشکاران به مسابقات متنوع، همایش ها و جشنواره هابه دست آمد و اگر به زیرساخت ها هم توجه شود پیشرفت زیادی خواهیم داشت. او اضافه کرد: اعتبارات دولتی کم است و این مشکل اداره کل ورزش و جوانان هم نیست چون از وزارت خانه بودجه کمی را تخصیص می دهند.
پروژه های ناتمام در اولویت
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف بیان کرد: بودجه ای که در نظر گرفته می شود برای اتمام پروژه های ناتمام است و اجرای این پروژه ها در اولویت است. تا زمانی که یک پروژه ناتمام وجود داشته باشد نمی توان پروژه و کار دیگری را انجام داد. «چهکندی نژاد» با اشاره به اینکه نیمه دوم سال ۹۶ بودجه خوبی برای شهرستان ها در نظر گرفته شده است، گفت: در سال ۹۶ بودجه برای بخش عمرانی در نظر گرفته شده است که نسبت به سال های قبل رقم بالاتری بود. وی درباره اینکه برای رفع مشکلات زیرساختی چه کارهایی انجام داده اند، عنوان کرد: در کمیته برنامه ریزی با حضور فرماندار شهرستان خوسف مشکلات ورزش را بیان کرده ایم و از آنجایی که بودجه داده شده به شهرستان ها برای تمام بخش ها و حوزه ها است نمی توان کار زیادی مانند احداث سالن انجام داد ولی اعتباراتی داده می شود و امیدواریم که بتوانیم بخش خصوصی را به سرمایه گذاری راغب کنیم.
دق اکبرآباد، ظرفیت ویژه ورزشی
این مقام مسئول به منطقه گردشگری دق اکبرآباد هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این منطقه گردشگری مکان مناسبی برای برگزاری مسابقات و جذب سرمایه گذار می باشد. «چهکندی نژاد» افزود: تاکنون در این منطقه ۳ جشنواره برگزار کرده ایم که انواع مسابقات اتومبیل رانی، اسب سواری، شتردوانی، مسابقات خودروهای دو دیفرانسیل و مسابقات و بومی و محلی و … بوده است. به گفتۀ وی استقبال هر دفعه بیشتر از قبل است و تیم های بیشتری هم در این نوع مسابقات شرکت کرده اند. او تصریح کرد: این مکان علاوه بر جاذبه های گردشگری می تواند راهی برای توسعه ورزش این شهرستان باشد که با توجه مسئولان این مهم عملی می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*