سرمقاله/چینی ترک خورده ای که شکست…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد mohammadraeifard@yahoo.com
وقتی چین از شیرمرغ و جان آدمیزاداش را راهی بازارهای ما کرد و دانست که بی کیفیتی کالاهایش نه مردم را می آزارد و نه مسئولین کشور را، با چنین پشت گرمی شروع به وارد کردن موریانه های فربه به اقتصاد وارداتی کشورمان کرد و تراز صادرات اش به بازار تشنه ایران را به اوج رساند تا این موریانه ها، آرام و چراغ خاموش نسل و ریشه تولیدات کشورمان را بخشکاند، او حتی نمادهای فرهنگی و مذهبی مان را هم از آن خود کرد !!
مردم کم کم متوجه شدند که حداقل سه دهه است که توسط کارگزاران دولتی اش چه کلاه گشادی بر سرشان رفته و چه صدها میلیارد دلاری که از جیب و سفره آنان به حلقوم حاکمان خلق چین سرازیر نشده است!
این کودتای ضدتولید در کشور آنچنان آرام و بی خونریزی بود که هیچکس نفهمید که چه بلایی دارد برسر اقتصاد ایران می آید، چشم بادامی هایی که اینک تبدیل به آمریکای دیگری شده اند نه از نوع سرمایه داری اش بلکه از تبار کمونیستی اش کم کم دارند خود را از بازار مصرف ما دور می کنند و نیک می دانند که چه برسر ما آورده اند !!
بازار ما مملو از بی کیفیت ترین وته انبار مانده ترین کالاهای چینی شد و اکنون نیز هست، دولت های گذشته ما برای نگاهداشت دو قدرت حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل برای روز مبادای شان که هر دو نیز اتفاقا داس و چکش و پرچمی سرخ دارند قیمت سنگینی را برای صنعت و کشاورزی و زیر مجموعه آنها از جیب مردم پرداختند واینک کشتی تولید ثروتشان به گل نشسته است و مانده اند با کلی قراردادهای واردات از چین، چینی که دیگر گرسنه نیست و سیر از ستاندن پول ها و ثروت ایرانیان کم کم دارد حساب اش را از ما جدا می کند و سازی ناکوک می نوازد.
نه زورمان به چین می رسد و نه به دولت های مان و نه نوع سیاست گذاری شان، اما حالا که زورمان به خودمان می رسد!! چرا برای نجات تولید داخلی حداقل خرید اجناس بنجل چینی را تحریم نمی کنیم؟! نکند عادت کرده ایم که حتما باید دیگران ما را تحریم کنند؟!! جایگاه و خواست و اراده ملی برای نه گفتن به چینی ها چه زمان است؟!
این که دولت چین آیا در فاجعه سانچی کوتاهی کرده یا نه مهم نیست، چون پاسخ ازقبل مشخص است.
متاسفانه نمی توان به برنامه ریزان و تولیدکنندگان رسانه ملی امید داشت، چرا که نتیجه این همه سال (چینیزه) شدن اقتصاد ما نتیجه بی توجهی به حضور پررنگ چینی ها در بازار مصرف زده ما در صدا وسیما بود، نه هشداری، نه برنامه ای، نه نقدی، نه کارشناسی، نه فرهنگ سازی…تمام خلاصه و عصاره رسانه ملی ما برنامه بیست و سی آن است.!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*