سرمقاله/عجب آشفته بازاریست دنیا…!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد -mohammadraeifard@yahoo.com
کره زمینی با جمعیت ۷میلیاردی اش که در ۱۹۷ کشور پراکنده اند دوران عجیب و پرحادثه ای را می گذراند، دورانی که بوی خوش زندگی و همبستگی جهانی و انسانیت و عاطفه به مشام نمی رسد. بوی باروت می دهد و جنگ و مردار و نکبت، بوی تعفن سرمایه داری و ابرقدرتی می دهد، بوی سوء استفاده از حقوق بشر زننده شده، دنیا دارد زایمان می کند اما کودکی مرده را، دنیا دارد دست به خودکشی جمعی می زند.
دونالد ترامپ نمونه ای است از بزک شده آدم نمای هزاره سوم به سبک آمریکایی، کوهی از غرور و نفرت که دچار بیماری کیش شخصیت شده، او مردمانش را سخت ناامیدکرد، در اولین سخنرانی سازمان ملل اش به آنچنان فضاحتی از ادبیات زورگویانه روی آورد که نزدیکانش را نیز سخت شاکی کرد، جز نتانیاهو که پس ازسال ها می توانستی برقی عجیب در عمق چشمانش ببینی. اقلیم کردستان عراق و رئیس بارزانی اش با تمام مخالفت های جهانی و منطقه ای همه پرسی استقلال کردستان را آغاز کرده، عملی که تبعاتی بسیار ناگوار برای اقلیم کردستان و کل منطقه به بار خواهد آورد، تکان دادن پرچم اسرائیل در کردستان عراق پیامی شوم دارد، پیامی که دکترین خاورمیانه جدید را در اذهان زنده می کند. داعش و تکفیری ها در سوریه و عراق و افغانستان به اضمحلال فیزیکی نزدیک اند اما داعش یک جریان و طرز تفکراست که باز درجایی دیگر و با نامی دیگر خواهد رویید. کره شمالی دیگر برایش نه مردم اش اهمیت دارد و نه نابودی اش رئیس جمهور این دیار که سخت شیفته موشک بازی است ویکی از مخوف ترین دیکتاتوری ها را در اختیار دارد، تنشهایی را در شبه جزیره کره به راه انداخته که آژیر خطرش را می توان شنید، کشوری که ساعت ۹شب خاموشی زده و فقر و بدبختی در آن موج می زند. عربستان با شمشیرش در یمن و بحرین سرمستانه می رقصد و عضو سازمان حقوق بشر سازمان ملل هم هست!! او دیپلماسی اش بوی خوش دلار و یورو می دهد، کودتایی بر علیه نایف انجام شد اما آب از آب تکان نخورد، کودکان زیادی در یمن قربانی بمب های خوشه ای شدند و مردم یمن درآستانه فاجعه ای انسانی قرار گرفته اند اما حقوق بشر به سبک آمریکا آن را بر نمی تابد.
بوکوحرام در کشورهای آفریقایی جان می ستاند و غارت و تجاوز می کند، اما چرا اسلام؟ چرا دنیای مسیحیت بوکوحرام و طالبان و داعش و القاعده و…ندارد ؟!
اتاق های فکر در اروپا و آمریکا آنچنان حساب شده و دقیق در طی دهه های متمادی و با تخصص و زمینه چینی کارکردند که نتیجه اش را همگان می بینند. تقریبا جهان اسلام با نام خدا و فریاد تکبیر دارند خودشان را نابود می کنند و خاورمیانه نبض این توطئه تاریخی است، به راحتی از هم جان می ستانند و یکدیگر را تکفیر می کنند و ریشه دین و دیانت می خشکانند، مسلمانان روهینگنیایی را هم به این جمع اضافه کنید، هر کشور مسلمان ساز خودش را می زند و یارگیری اش را می کند برای کشتار بیشتر برای پایان تلخ اسلام واروپا وآمریکا ومسیحیت قالب، بر این آتش خودافروخته دائم بنزین می ریزد آن هم در حجمی عظیم ، و فراموش نکنیم نقش بی بدیل رسانه ای غرب را ، برای شیعیان و اهل تسنن چه اشک های تمساحی که نمی ریزند ، چه تحقیری که نمی کنند مسلمانان را وبیش از یک میلیارد مسلمان رو در رو یکدیگر را مثله می کنند و تکبیر می فرستند و هلهله می کنند. عجب آشفته بازاریست دنیا ، عجب شطرنج زیباییست اسلام ، عجب حکام کم هوشی دارند مسلمانان ، عجب آشفته بازاری …عجب…

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*