آخرین خبر :

برنامه های پلیس برای کاهش تلفات جاده ای

فرمانده انتظامی استان از آغاز طرح تابستانی در سطح جاده ها و معابر شهری خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد.
استفاده از تمام توان و ظرفیت برای کاهش آمار تلفات
سردار مجید شجاع گفت: طرح تابستانی همزمان با سراسر کشور در معابر درون شهری و برون شهری استان با استفاده از تمام همکاران پلیس راه، پلیس راهور و همکاری دستگاههای مرتبط به ویژه حمل و نقل و راهداری، اورژانس و هلال احمر آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه می یابد. وی با بیان اینکه اولویت در طرح تابستانی، محور اصلی و شریانی استان است، افزود: متأسفانه سال گذشته در طول ایام تابستان ۷۰ نفر از هم استانی ها و هموطنانمان در تصادفات منجر به فوت استان جان خود را از دست دادند که آمار بالایی است و سعی ما این است که با برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته و تعامل و همکاری مردم، آمار تلفات را کاهش دهیم.
خستگی و خواب آلودگی رانندگان، تهدیدی جدی
وی خطاب به رانندگان و مسافران نیز گفت: محورهای بین شهری استان طولانی است و عمده تلفات حوادث رانندگی نیز بر اثر واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان برجا می ماند. از آنجا که در تابستان با توجه به گرمای هوا بحث خستگی و خواب آلودگی رانندگان نمود بیشتری دارد، از تمامی رانندگان و مسافران خواهشمندیم با عمل به توصیه های پلیس و رعایت قوانین و مقررات، سفر ایمن و خوشی را برای خود و همراهانشان رقم بزنند.
تدابیر پلیس برای برخورد جدی با متخلفین
به گفته سردار شجاع ۲۳ تیم نامحسوس و ۷۵ تیم محسوس در قالب طرح تابستانی در معابر درون شهری و برون شهری استان فعال هستند. ضمن اینکه ۴۷ سامانه ثبت تخلفات و ۴۵ دستگاه دوربین سیار در این راستا به کار گرفته شده و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.
جان باختن ۴۰ نفر در تصادفات استان از ابتدای سال جاری
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در معابر روستایی که متاسفانه آمار تلفات در آنها بالاست نیازمند توجه بیشتر و رعایت بهتر قوانین و مقررات هستیم. وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون آمار کل تصادفات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته اما در آمار تلفات با کاهش روبرو هستیم. از ابتدای امسال تعداد ۴۰ نفر در تصادفات استان جان باخته اند در حالی که در سال گذشته تعداد تلفات استان در این ایام ۵۵ نفر بوده است و همانطور که اشاره شد ما نهایت تلاش را در کاهش تلفات خواهیم داشت. سردار شجاع عدم توجه و رعایت فاصله طولی، خستگی و خواب آلودگی و انحراف به چپ را عوامل بروز بیشتر تصادفات ذکر کرد و افزود: در سطح محورهای استان ۷۲ نقطه حادثه خیز و مستعد حادثه داریم که با همکاری اداره کل حمل و نقل و راهداری نسبت به اصلاح برخی نقاط حادثه خیز اقدام شده و اصلاح نقاط باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد و مشکل برخی نقاط  تا پایان تابستان مرتفع خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*