فایننشال تایمز: دولت آمریکا، تهران را در جریان تعلیق مجدد تحریم‌ها قرار داده است

یک روزنامه آمریکایی از احتمال تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران طی یکی دو روز آینده خبر داد.

فایننشال تایمز: دولت آمریکا، تهران را در جریان تمدید تعلیق تحریم‌ها قرار داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاماتی از آمریکا به مقاماتی از ایران اطلاع داده‌اند که تحریم‌های هسته‌ای ایران برای یک دوره ۱۲۰ روزه دیگر به صورت تعلیق‌شده باقی خواهند ماند.
روز گذشته برخی رسانه‌های بین‌المللی از جمله المانیتور به نقل از منابع خبری خود گزارش دادند دولت آمریکا تا روز پنجشنبه یعنی پیش از سفر ترامپ به منطقه و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، به رغم انتقادات اخیر از برجام، به موجب تعهد خود در قبال این توافقنامه، معافیت شرکت‌های غیرآمریکایی از تحریم‌های مربوط به داد و ستد با ایران را برای یک دوره دیگر تمدید خواهد کرد.
صدور معافیت‌های تحریمی که در صورت تمدید نشدن تا روز پنجشنبه منقضی خواهند شد، بخش مهمی از تعهد آمریکا در قبال توافق هسته‌ای ایران به شمار می‌رود.
دولت ترامپ ماه گذشته در اولین گزارش سه ماهه خود به کنگره درباره روند اجرای برجام، پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود را تایید کرد اما در عین حال، اعلام کرد این توافق را برای بررسی اثرات منفی آن بر امنیت ملی آمریکا در دست بررسی قرار داده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*