مسیل های ۱۹ گانه شهر بیرجند ساماندهی می شوند

برای شهر بیرجند ۱۹ مسیل شناسایی شده که نیازمند ساماندهی است مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ساماندهی مسیل های محدوده شهر بر عهده شهرداری و در خارج از محدوده بر عهده سازمان هایی مانند آب منطقه ای و راه و شهرسازی است ، گفت: تمامی مسیل های شهر بیرجند شناسایی و به ادارات مربوطه ابلاغ شده که تاکنون در راستای ساماندهی آنها همکاری خوبی صورت گرفته است .
میرزایی در ادامه اذعان داشت: برای مهار روان آبها و ساماندهی مسیل های شهر بیرجند در محدوده مهرشهر کارهای زیادی صورت گرفته و در قسمت هایی که تحویل شهرداری شده مشکلی وجود ندارد و علاوه بر این مسیل رودخانه چهارده و کانال موسی بن جعفر و خیابان انقلاب به سمت عباس آباد نیز ساماندهی شده است. وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در زمینه روان آبها در سطح شهر بیرجند وجود ندارد، ادامه داد: با پیش بینی های صورت گرفته امید است در این حوزه مشکلی نداشته باشیم مگر اینکه از خارج شهر آبی وارد شود. وی اذعان داشت: در محدوده مهرشهر برخی از اتحادیه های مسکن مهر  باید نسبت به اتصال روان آبها به شاهراه های اصلی اقدام کنند یا در صورت تامین هزینه ها این اقدام را به شهرداری واگذار کنند.
ساماندهی مسیل شمال شهر بیرجندبا اعتبار ۴ میلیاردی
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی نیز از ساماندهی مسیل های ورودی شهر بیرجند از سمت شمال شهر خبر داد و گفت: این مسیل ها در محدوده شکراب ، حاجی آباد و مهرشهر قرار داشته اند که از سال گذشته با صرف اعتبار بیش از ۴ میلیارد تومان ساماندهی شده اند. سروری در ادامه افزود: ساماندهی مسیل جنوب شهر بیرجند در قالب طرح انتقال آب اسفهرود  در دست اقدام است که برای این پروژه به اعتبار ۵ تا ۶ میلیاردی نیاز است که در صورت تحقق اعتبارات که قرار است از محل ملی تامین شود عملیات اجرایی آن تا پایان سال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*