فلاحتی با ابرازتأسف از تنبیه بدنی دانش‌آموز قاینی: رسیدگی به پرونده معلم خطاکار طبق قانون تخلفات اداری/ ضرورت تقویت بعد فرهنگی آموزگاران برای کاهش فشارهای عصبی


سرویس فرهنگی
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس معتقد است راهکار برون‌رفت از مشاهده مجدد تنبیه بدنی دانش‌آموزان تقویت بعد فرهنگی و آموزش قوانین در قالب کلاس‌های ضمن خدمت به آموزگاران است.
جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵

رسیدگی به پرونده معلم خطاکار طبق قانون تخلفات اداری/ ضرورت تقویت بعد فرهنگی آموزگاران برای کاهش فشارهای عصبی

فرهاد فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به ضرب و شتم دانش آموز قاینی توسط معلم وی، گفت: مشابه این خبر ناگوار ممکن است در هر شهرستان دیگری نیز رخ بدهد اما متأسفانه به سادگی از کنار آن گذشته و رسانه ای نمی شود البته اصل این موضوع بسیار مذموم است و به هیچ عنوان تنبیه بدنی ازسوی افرادی که دستی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارند توصیه نمی شود.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اخبار ناگوار نباید باعث شود خدمات معلمان و زحمات آنها با شرایط سخت و نامتعارف فرهنگیان، تحت الشعاع قرار بگیرد، عنوان کرد: در دستگاه عریض و طویل آموزش و پرورش تعداد معلمانی که صبورانه فعالیت می کنند کم نیست با این حال متأسفانه چند مورد هم در طول سال داریم که رفتار ناخوشایند دارند که البته راهکار قانونی برای برخورد با آنها نیز تعریف شده است.

وی در خصوص پیگیری موضوع ضرب و شتم کودک قاینی توسط معلم وی، اظهار داشت: این موضوع با ورود مسئولان شهرستان قاین و سپردن آن به واحد تخلفات اداری پیگیری شده تا در نهایت حق و حقوق دانش آموز پایمال نشود.

فلاحتی در ادامه در خصوص بازدارندگی قوانین موجود جهت جلوگیری از تنبیه بدنی دانش آموزان ازسوی معلمان و مسئولان مدارس عنوان کرد: قوانین تخلفات اداری وجه بازدارندگی دارد و شدید هم هست که البته به نوع پرونده بر می گردد اما در این بین نکته مهم این است که معلمانی که تازه وارد آموزش و پرورش شده یا در نیمه نخست خدمت خود هستند نیاز به دانستن و آموزش قوانین جاری و ساری دارند لذا باید کلاس های ضمن خدمتی برگزار شود که موارد مربوط به تخلفات اداری برای آنها تبیین شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه معلمان باید مباحث فرهنگی را به صورت عمیق دریافت کنند، خاطرنشان کرد: تقریبا هر معلم با ۳۲ نوجوان بیش از ۶ ساعت در روز تعامل دارد که صبورانه کار می کند و نگران آنهاست و از بین چند صدهزار معلم ممکن است یک نفر آنها برای یک لحظه تمرکز عصبی خود را از دست داده و اقدام به تنبیه بدنی کند که البته کار خطایی است اما راهکار برون رفت از این قضیه نیاز به آموزش است چرا که معلم ها تحت فشارهای عصبی بسیاری قرار دارند./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*