حمایت کمرنگ شهرداری ها از ورزش استان

DSC04452۴ استان  محروم کشور برای اعزام به مسابقات ورزشی و حضور در لیگ  از پرداخت هزینه ورودی  معاف هستند این در حالی است که استان خراسان جنوبی نه تنها استانی محروم بلکه نسبت به سایر استان ها از وضعیت مساعدی در زمینه حمایت اسپانسر ها برخوردار نیست و نباید از این قضیه مستثنی باشد. ورزش های تیمی همچون هندبال فقط برای شرکت در لیگ باید ۳ میلیون هزینه ورودی بدهد که اگر رایزنی های اداره کل ورزش و جوانان استان با وزارت ورزش و جوانان در این زمینه انجام شود چراغ امیدها برای اعزام ورزشکاران نه تنها برای رشته ای همچون هندبال بلکه برای سایر رشته ها به مسابقات سطح ملی روشن می شود. رئیس هیات هندبال خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار ما از معافیت برخی استان های محروم در زمینه پرداخت هزینه های ورودی مسابقات ملی تاکید کرد و گفت: خراسان جنوبی استانی محروم است اما در مسابقات ورزشی در سطح ملی همچون سایر استان های برخوردار باید هزینه ورودی پرداخت کند در حالی که برخی از استان های محروم از پرداخت هزینه ورودی معاف هستند!
مجتبی شریعتی افزود: اعزام ورزشکاران در رقابت های گروهی به مسابقات ملی کاری سخت و هزینه بر است و بنا به محدودیت اسپانسر در استان استفاده از راهکارها و منابع دولتی می تواند روزنه ای باشد برای هیات های ورزشی در میادین ملی که نیاز مسئولین ورزش استان را می طلبد.
او هزینه ورودی لیگ هندبال را ۳ میلیون تومان ذکر کرده و ادامه داد: اگر رایزنی هایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان انجام شود که هیات های ورزشی برای اعزام به مسابقات از پرداخت هزینه ورودی معاف شوند می توانند مبالغ ورودی را به دیگر بخش های ورزشی خود تزریق کنند.
رئیس هیات هندبال استان به نبود اسپانسر در رشته های ورزشی اشاره و تاکید کرد: با حمایت کمرنگ اسپانسرها در خراسان جنوبی نیاز است از توان اعتبارات سازمان های دولتی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات استفاده شود.
مجتبی شریعتی فر از عدم ورود شهرداری ها و اعضای شورای شهر به حوزه ورزش انتقاد کرد و گفت: در خراسان جنوبی شهرداری ها کمتر به حوزه ورزش ورود پیدا کردند در حالی که برای برگزاری مسابقات لیگ هندبال اغلب استان ها از حمایت شهرداری ها و اعضای شورای شهر برای اعزام ورزشکاران به مسابقات استفاده می کنند.  او تاکید کرد: بسیاری از تیم های ورزشی در اغلب رشته ها که در مسابقات لیگ حضور دارند از اسپانسری و منابع شهرداری ها بهره مند هستند.  او همچنین به برگزاری انتخابات شورای شهر در سال آینده اشاره کرد و گفت: یکی از ملاک های انتخاب اعضای شورای شهر اهمیت دادن به حوزه ورزش است که متاسفانه در خراسان جنوبی حوزه شهرداری و شورای شهر در زمینه اسپانسری هیات های ورزشی استان هیچ اقدامی انجام نداده است.  او لازمه رشد ورزشکاران هر رشته را استفاده از تجهیزات و سالن های ورزشی ذکر کرد و گفت: استفاده از سالن های برای هیات های ورزشی در مرکز استان و شهرستان ها زمینه رشد و پیشرفت ورزشکاران را فراهم می کند چرا که با واگذاری سالن ها به بخش خصوصی هیات ها توان رقابت با بخش خصوصی را ندارند. شریعتی فر تصریح کرد:  تنها سالن استاندارد ورزشی هندبال «شهیدین قاسمی» در اختیار این هیات نیست و یکی از خلاء های  موجود این رشته با وجود ورزشکاران فعال  عدم سالن ورزشی است.
او استفاده از یک سالن  را حتی اگر استاندارد نباشد از ضروریات هیات هندبال ذکر کرد و گفت: با شناسایی استعدادهای ورزشی این رشته  تلاش داریم به لحاظ کمی و کیفی دانش مربیان هندبال را ارتقاء دهیم. او ادامه داد: با برگزاری طرح استعدادیابی هندبال، اعتباراتی تخصیص یافت که  تجهیزات خریداری شده در اختیار ورزشکاران استان و شهرستان ها قرار می گیرد.
او از برگزاری جشنواره رقابت های نونهالان هندبال در دو بخش دختران و پسران در سال آینده (۹۶) خبر داد و افزود: با برنامه ریزی و حمایت مسئولین برگزاری لیگ هندبال استان با همکاری آموزش و پرورش و حضور در رقابت های لیگ کشور از دیگر برنامه های این هیات برای سال آینده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*