اخبار شهرستانها

رشد ۳۸ درصدی بارگیری در راه آهن شرق
مدیر کل راه آهن شرق گفت: بارگیری در راه آهن شرق در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد دارد. محمد ابراهیم اقبالی گفت: در  ۱۰ ماه امسال توسط این اداره کل سه میلیون و  ۷۶۶ هزار و ۹۸۸ تن بارگیری انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد دارد. وی افزود: درآمد حاصل از بارگیری نیز در این ۱۰ ماه ۳۲ درصد رشد داشته است.
توزیع ۴۰ هزار اصله نهال در فردوس
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس از تامین و توزیع ۴۰ هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف اقاقیا، کاج، سرو، زبان گنجشک، زیتون تلخ، آسمان‌دار، ارغوان و بادام خبر داد و افزود: این تعداد نهال از نهالستان‌های بیرجند، درمیان و طبس تامین و از اوایل اسفندماه بین متقاضیان توزیع می‌شود. غلامی، توزیع نهال بین نمازگزاران جمعه، غرس نهال با حضور مسؤولان به یاد شهدا، برگزاری نشست مشترک شوراهای اسلامی و دهیاران، برگزاری جشن گلدان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در دبستان شهیدجوادی، بازدید دانش‌آموزان از عرصه‌های مختلف طبیعی در قالب طرح جنگلانه و کاشت بذر در هلالی‌های آبگیر را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در فردوس اعلام کرد.
تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات آموزشی مرکز آموزش
 فنی و حرفه‌ای نهبندان
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان از تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات آموزشی سال ۹۵ مرکز در ۱۰ ماهه امسال خبر داد. مرتضی  مالدار تنها در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در دو بخش خصوصی و دولتی صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه تمام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی به صورت رایگان به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال، ۲۷۵ هزار نفرساعت از آموزش‌های رایگان دولتی در بخش‌های مختلف ثابت، سیار شهری، روستائی، عشایری ، جوار دانشگاه، جوار زندان، صنایع و اصناف به متقاضیان مهارت‌آموزی ارائه شده است. رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای نهبندان به افزایش ۱۱ درصدی عملکرد این مرکز در بخش نفر دوره اشاره کرد و گفت:  در ۱۰ ماهه امسال یک‌هزار و ۸۱۱ نفر از آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط  مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای نهبندان بهره‌مند شده‌اند.
سرپرست جدیداداره راه وشهرسازی بیرجند منصوب شد
با صدور حکمی از سوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مهندس قباد گنجی به عنوان سرپرست جدید اداره راه و شهرسازی شهرستان بیرجند منصوب شد.
وضعیت جاده‌های مرزی درمیان نامطلوب است
فرماندار درمیان با بیان اینکه جاده‌های مرزی بسیار مهم و در شرایط بحران تاثیر گذارند، گفت: باید رسیگی به این جاده‌ها در اولویت باشد.
به گزارش تسنیم، محمد بشیری‌زاده با انتقاد از شریانی نبودن جاده‌های شهرستان درمیان اظهار داشت: با توجه به تعداد بالای شهرها و وروستا و همچنین جمعیت بالای شهرستان باید شریانی بودن راهها مدنظر پلیس باشد  تا در ردیف اعتبارات مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*