اخبار شهرستانها

همایش همگرایی عالمان اسلام در برابر خطر تکفیر
در بیرجند برگزار می شود
معاون ارتباطات و بین الملل کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری گفت: چهارمین گردهمایی همگرایی عالمان اسلام در برابر خطر تکفیر روزهای ۱۴و ۱۵ بهمن ماه جاری در بیرجند برگزار می شود. حجت الاسلام محمدرضا خوشخو در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف این همایش ترسیم چهره واقعی اسلام و محکومیت اقدام کسانی است که به اسم اسلام با انجام کارهای غیر اسلامی قصد تخریب دین مبین اسلام را دارند. وی اظهار کرد: برای مقابله با جریان های تکفیری و افراطی باید به شکل اثباتی کار کرد یعنی واقعیت های دین مبین اسلام مثل رحمانیت، رأفت و اخلاق پیامبر(ص) را به شکل مستند مطرح کنیم.

محدودیت‌های ترافیکی ۱۲ بهمن در بیرجند اعلام شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از اعلام محدودیت‌های ترافیکی ۱۲ بهمن در بیرجند به منظور تسهیل در عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی برای شهروندان و جلوگیری از مشکلات ترافیکی و بروز حوادث در این روز خبر داد. سرهنگ علیرضا رضایی تصریح کرد: صبح روز ۱۲ فروردین از ساعت ۶:۳۰ توقف وسایل نقلیه در میدان امام خمینی (ره) و مسیرهای منتهی به این میدان تا شعاع ۱۰۰ متری ممنوع است. وی یادآور شد: همچنین از ساعت ۸ صبح تا پایان مراسم در خیابان ۱۷ شهریور حدفاصل سه راهی دارایی-میدان فلسطین تا میدان امام خمینی (ره) و میدان آزادی تا میدان امام خمینی (ره)، سه راهی مصلی تا میدان امام خمینی (ره) و خیابان حکیم‌نزاری ممنوعیت تردد برای خودروها وجود دارد.

 
صنوف آلاینده بیرجند تا پایان سال به خارج شهر انتقال می‌یابد
رئیس اتاق اصناف و رئیس کمیته اصناف و بازاریان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۰ درصد از زیرساخت‌های محل انتقال صنوف آلاینده بیرجند انجام شده گفت: در صورت همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی صنوف آلاینده تا پایان سال به خارج شهر منتقل می‌‌شود. مرتضی یزدان‌شناس اظهار داشت: در راستای برگزاری برنامه‌های دهه فجر کمیته اصناف هم در کنار دیگر اقشار جامعه در برنامه‌ها شرکت دارند. وی با بیان اینکه در دهه فجر ۱۰ برنامه توسط کمیته اصناف خراسان جنوبی برگزار می‌شود افزود: یکی از برنامه‌ها در سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در روز ۱۲ بهمن است.

 
۱۰۴ پروژه در شهرستان طبس افتتاح می‌شود
فرماندار ویژه شهرستان طبس در جمع کمیته‌های ۲۲گانه دهه فجر از ۱۰۴ پروژه شاخص خبر داد و گفت: پروژه‌های مهم طبس در سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شوند. سیدمهدی طلائی‌مقدم اظهار داشت: در شهرستان طبس تعداد ۹۴ پروژه با ۷۳ میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد. وی تصریح کرد: تعداد ۱۰ پروژه آماده کلنگ‌زنی است که برای اجرای این پروژه‌ها مبلغ یک میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*