گفته می شود

گفته می شود آیت الله سید محمد غروی که در دانشگاه ازاد قم سخنرانی می کرد با اشاره به حوادث ۸۸ گفت: کسانی در سال ۸۸ اغازگر فتنه بودند که در مناظره ای که ۲۰۰ میلیون بیننده داشت آن تعبیرات تند را بیان کردند و آیت الله هاشمی آنها را تحمل کرد. البته رهبر معظم انقلاب پس از آن در اولین سخنرانی خود آقایان هاشمی و ناطق نوری را تبرئه کردند.

گفته می شود حسن رحیم‌پور ازغدی در جلسه  آموزشی پیوست فرهنگی و اجتماعی در تحقق شهر اسلامی اظهار داشته  باتوجه به اینکه بیش از ۶۰درصد بزرگان دنیای اسلام از سرزمین خراسان بزرگ رشد پیدا کردند، در همین راستا، شهر مشهد مهد پرورش چهره‌های کشوری و بین المللی شناخته شده و زمینه ساخت تمدن اسلامی از این شهر شکل گرفته است. وی افزود: در همین راستا تحقیقی انجام دادم که کریستف کلمب امریکا را کشف نکرد، بلکه یک مسلمان خراسانی بوده که به امریکا رفته است و این قاره را کشف کرده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: طبق آخرین تحقیقات بدست آمده،از خاطرات غربی‌ها مشاهده می شود، پول عربی در این قاره پیدا شده است.

 

 

توضیحات علی‌ مطهری درباره مصاحبه موشکی خود
علی مطهری در مطلبی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد، نوشت:  «من در مصاحبه‌ای که با سایت عصرایران داشتم “تلاش برای اجرا نشدن برجام از طریق موشک پرانی” را یکی از مصادیق تندروی دانسته بودم. گرچه مقصود روشن است اما برخی از ظنّ خود به آن پرداختند. بدیهی است که این سخن به معنی انکار ضرورت تقویت صنایع موشکی نیست و اصل “وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَ مِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ اللهِ” یک اصل ثابت و تغییر ناپذیر است اما مهم اجرای درست آن و قدرت نمایی به موقع ماست. اگر در حال عبور از گردنه سخت ماه‌های اول اجرای برجام هستیم این قدرت نمایی را با آن جمله منقوش روی موشک به بعد موکول کنیم، همچنان که در سال‌های گذشته بهتر بود مسئله هولوکاست-که معتقدیم با هدف اشغال فلسطین بزرگنمایی شده- به شکل دیگری و در جای خود مطرح می‌شد.  سیره پیامبر اسلام هم این موضوع را تایید می‌کند. ایشان در دوره مدینه گاهی با دو گروه مخالف پیمان صلح می‌بست و به مصاف گروه سوم می‌رفت. نوع برخورد ایشان با دشمن نیز برای ما الگو و نمونه است. رسول اکرم هیچ گاه دشمن شکست خورده را تحقیر نکرد آنچنان که ما سرنشینان قایق آمریکایی را که به اشتباه وارد آبهای ما شده و به اسارت درآمده و خود را باخته بودند نه یک بار و دوبار- که طبیعی است- بلکه بارها و بارها از تلویزیون نمایش دادیم. علت آن این بود که پیغمبر اسلام به دنبال هدایت انسان‌ها بود نه انتقام گیری. به هر حال ما در برخورد با دشمنان انقلاب اسلامی که در راس آنها آمریکا و اسرائیل هستند باید زمان شناس بوده، محاسبه و تدبیر داشته باشیم و مروت و جوانمردی را رعایت کنیم. این گونه است که دنیا به سوی اسلام خواهد آمد.»
صاحب کوادکوپتر جنجالی تهران شناسایی شد
کوآد کوپتری که عصر روز ۲۷ دی ماه در منطقه ممنوعه در حال پرواز بود، در تعاقب خط آتش پدافند هوایی توسط پلیس پایتخت مهار شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس؛ طی تحقیق و بررسی های اولیه صورت گرفته از سوی پلیس، صاحب وسیله پرنده اعلام کرد: پرواز این وسیله برای تصویربرداری برای تهیه تیزر تبلیغاتی توسط یک شرکت فیلم سازی بوده که بررسی های تکمیلی درحال انجام است. آنچه قابل ذکر و اهمیت است، پرواز هرگونه وسیله پرنده برای هر منظوری (تصویربرداری، فیلم برداری، مستندسازی و…) منوط به اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح قانونی است.

گفته می شود حجت الاسلام احمد مازنی به دیداری که پس از انتخابات با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که ایشان مطرح کردند، گلایه‌ای بود که از برخورد با تائید صلاحیت سیدحسن آقا شده بود. در بین فقهای شورای نگهبان خیلی از این فقهای بزرگواری که شاید مردم فکر می‌کردند نظرشان این بود که سیدحسن آقا ردصلاحیت شود، به صورت جدی معتقد بودند که سیدحسن آقا باید تائید صلاحیت شود و گلایه‌مند بودند از اینکه آنچه این عزیزان می‌خواستند، محقق نشد. وی افزود: آقای هاشمی می‌گفتند که امتحان هم انجام شد ولی نه به صورت کتبی بلکه آیت‌الله یزدی از حسن آقا به منزلشان دعوت کردند و در آنجا با ایشان مباحثه‌ای داشتند و گفتند که به نظر من ایشان فقیه است و از اینکه برخی از اعضای دیگر با این کار ایشان همراهی نکردند، خیلی ناراحت شدند. فقط آیت‌الله یزدی هم نبودند، آیت‌الله مومن و خیلی از آقایان دیگر هم همین اعتقاد را داشتند. البته الان قصد ندارم به این بحث دامن بزنیم ولی از جمله مطالبی بود که ایشان مطرح کردند. کلا گله مند بودند ولی در عین حال توصیه به آرامش و امید به آینده می‌کردند و اینکه هیچوقت نباید از تلاش برای رسیدن به وضع بهتر ناامید شویم.

 

 

 

گفته می شود فارس مدعی شده بر اساس طرحی که از سوی اتاق انتخاباتی دولت اجرایی شده، قرار است تا ایام انتخابات توزیع سبدهای کالایی و کنسرو در مناطق محروم و میان اقشار ضعیف جامعه، در قالب طرح توانمندسازی انجام شود. در راستای این طرح قرار است تا رسیدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری از سوی برخی نهادهای دولتی نظیر هلال احمر سبدهای کالا و بسته‌های غذایی نظیر کنسرو ماهی تن توزیع شود. در فاز اول این طرح، حدود ۲۰ میلیون کنسرو ماهی تن در استان‌های خوزستان و چهارمحال بختیاری میان اقشار حاشیه نشین توزیع شده است که این اقدام اعتراض فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک را نیز درپی داشت. نکته قابل تامل اینکه بر اساس گفته‌های یکی از نمایندگان استان خوزستان، ۲۰ میلیون کنسرو مذکور برای توزیع در مراسم اربعین در اختیار هلال احمر قرار گرفته بوده اما ضمن عدم توزیع در ایام اربعین، در جهت بهره‌برداری های انتخاباتی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

 

گفته می شود محمد عطریانفر در مورد این که از بین گزینه‌هایی مانند ناطق نوری، علی‌اکبر ولایتی، حسن روحانی، حداد عادل چه گزینه‌هایی برای ریاست مجمع تشخیص مطرح هستند، گفت: مناسب‌ترین گزینه برای جایگزینی آقای هاشمی، ناطق نوری است. به اعتبار این که موقعیت ریاست مجمع یک موقعیت برجسته از حیث فراگروهی و فراجناحی است و مقام معظم رهبری هم معمولا شخصیت‌هایی را در مجمع انتخاب می‌کنند که بیشتر دغدغه ملی دارند و وابستگی‌های خطی و گروهی سیاسی آنها در مرحله ثانوی است. تصور نمی‌کنم سید‌حسن آقای خمینی کاندیدای میان‌دور‌ه‌ای خبرگان شوند. در آن مقطع ورود ایشان به توصیه آقای هاشمی رفسنجانی بود اما متاسفانه شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید نکرد و به طور طبیعی فکر نمی‌کنم چنین انگیزه‌ای در او وجود داشته باشد که به انتخابات مجلس خبرگان ورود کنند. هیچ فردی را نداریم که جایگزین صلاحیت‌ها و ایفای نقش هاشمی کنیم و اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و کسانی که مشی آیت‌الله هاشمی را می‌پسندیدند باید همت، اراده و اندیشه خود را تقویت کنند و حول محور آقای خاتمی و روحانی که همراهی خوبی با اندیشه‌های اصلاح‌طلبی داشتند، متمرکز شوند تا در حد اندکی بتوانند بخشی از فقدان جایگاه هاشمی را پر کنند.

 

نشست انتخاباتی چهار حزب اصولگرا
مجتبی شاکری، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز احزب سیاسی اصولگرا گفت: صبح امروز اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جمعیت خدمتگزاران ایثار و شهادت جلسه مشترکی برگزار کردند.وی افزود: این جلسه به منظور هماهنگی برای ورود به فرآیند انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و مباحث مرتبط با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تشکیل شد.

 

فرزند ابتکار بیانیه داد
سید طه هاشمی فرزند معصومه ابتکار در واکنش به اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.
متن توضیحات سید طه هاشمی به شرح ذیل است:
فردی که چنین ادعایی “”ماجرای شراکت میلیاردی سرمایه‌گذاران جوان با آقازاده ابتکار””را با برخی رسانه‌ها مطرح کرده و نام خود را مخفی کرده، ابتدا به وزارت اطلاعات نامه داد تا رسیدگی کنند. سپس به گزارش وزارت اطلاعات اکتفا نکرد و به نهادهای عالی نظام نامه داد که از طریق بازرسان ویژه با دعوت از اشخاص از جمله اینجانب ماه‌ها تحقیق کرده و گزارش مبسوطی از زیاده‌خواهی‌های فرد مدعی به همراه تهدیدهای صورت پذیرفته تهیه کردند که به طبع رسیدگی در مراجع قضایی مورد پذیرش همه است.بنابراین جای تاسف دارد برخی خبرگزاری‌های خاص که گمانه هایی را از زندگی شخصی افراد بدون آنکه صحت و سقم آن مشخص شده باشد، رسانه‌ای کرده و باعث تشویش اذهان می‌شوند. این قبیل رسانه‌ها قطعاً اهدافی را به دور از رعایت اخلاق اسلامی و ایرانی دنبال می‌کنند. در حالی که وظیفه آنها علاوه بر حفظ حرمت انسان‌ها به عنوان وظیفه شرعی هر مومن انقلابی، باید احترام به نظرات مراجع مربوطه و قوه قضاییه باشد و احکام آنها باشد.اینجانب به رغم شخصی بودن موضوع آمادگی دارم در صورت ضرورت و تایید مراجع ذی صلاح قضایی، احکام مربوطه مبنی بر ابطال احکام منتشر شده را بدون سانسور و محدودیت به رسانه‌ها ارائه کنم.شایان ذکر است اینجانب از ١۵ سال پیش تاکنون هیچ حقوق دولتی و خصوصی دریافت نکرده‌ام و شرح تمام اموال و دارایی خود و خانواده را در اختیار قوه محترم قضاییه قرار داده‌ام و کلیه فعالیت‌هایم در این سال‌ها شفاف و روشن است.در پایان اعلام می‌دارم رسانه‌ای ندارم جز دوستان پر لطف و محبتی که همیشه در کنارم بودند.
سید طه هاشمی/ ٢٩ دی ماه
انتشار یالثارات متوقف شد
روابط‌عمومی هفته‌نامه یالثارات‌الحسین، ارگان جمعیت انصار حزب‌الله در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این هفته‌نامه به دلیل «لزوم بازتوانی ‌مجدد تا اطلاع ثانوی چاپ و منتشر نمی‌‌شود.»یالثارات در سه سال اخیر سه بار تذکر گرفته، چهار بار توقیف و یک ‌بار لغو مجوز شده بود.این نشریه آخرین بار در مردادماه امسال به دلیل چاپ یادداشتی درباره جشن حافظ، توقیف شده است.پیش از این نیز، در شهریور ماه سال ۱۳۹۱، روابط‌عمومی ارگان خبری انصار حزب‌الله در اطلاعیه‌ای خبر از الکترونیکی شدن انتشار این نشریه به دلیل بروز مشکلات چاپی، داده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*