تارنمای روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» به نقل از کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا(FEC)، هزینه کمپین های انتخاباتی ۲۰۱۶ ایالات متحده در ماه نوامبر را سه میلیارد دلار برآورد و آن را گرانترین کارزار انتخاباتی تاریخ این کشور اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، مجموع هزینه های نامزدها و احزاب آمریکایی برای ورود به کاخ سفید در حالی سه میلیارد دلار برآورد می شود که این رقم در انتخابات پیشین آمریکا ۲٫۳ میلیارد دلار اعلام شده است.
در مقایسه با آمریکا، هزینه انتخابات ۲۰۱۲ ریاست جمهوری فرانسه ۶۶ میلیون یورو و گرانترین انتخابات اروپا مربوط به انتخابات ۲۰۱۵ انگلیس با ۸۷ میلیون یورو اعلام شده است.
بر اساس این گزارش، هزینه کمپین های انتخاباتی آمریکا از سال ۲۰۰۸ (کارزار انتخاباتی باراک اوباما و جان مک کین) به شکل سرسام آوری افزایش یافته و در مدت هشت سال اخیر سه برابر شده است.
بر اساس این گزارش، هزینه کمپین های انتخاباتی آمریکا از سال ۲۰۰۸ (کارزار انتخاباتی باراک اوباما و جان مک کین) به شکل سرسام آوری افزایش یافته و در مدت هشت سال اخیر سه برابر شده است.
به گزارش لوفیگارو، دلایل و عوامل مهمی برای این افزایش موثر است که در این زمینه می توان به مولفه های ساده ای همچون وسعت کشور، توزیع تبلیغات در سطح انبوه و عوامل مهمی همچون برداشته شده سقف کمک های مالی از سال ۲۰۱۰ با حکم دادگاه عالی ایالات متحده اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، در حالی که فقط یک روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (هشتم نوامبر برابر با ۱۸ آبان) باقی مانده است، بر اساس میانگین نظرسنجی های تارنمای «ریل کلیر پالیتیکس»، دونالد ترامپ با فاصله ای چهار درصدی از هیلاری کلینتون عقب است.