مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی خبر داد: ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در خراسان جنوبی/نبود امکانات بهره برداری

شناسهٔ خبر: ۳۸۲۳۱۸۱ –
بیرجند- مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی گفت: ۷۵ درصد زغال سنگ کشور در این استان وجود دارد که به دلیل نبود امکانات از آن بهره برداری کمتری صورت گرفته است.

 به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جلالیان صبح یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از سال ۹۲ تعداد ۱۴۰ محدوده معدنی را در استان ثبت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۹۳ این محدوده ها را به صورت مجدد و بررسی کرده و محدوده های فاقد صرفه اقتصادی را حذف کرده است، بیان کرد: بعد از این بررسی ۲۰ محدوده که توجیه اقتصادی داشتند را در دستور کار قرار داده است.

مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی از شناسایی محدوده سنگ آهن در استان خبر داد و گفت: میزان ذخیره این معدن حدود سه میلیون تن برآورد شده است.

جلالیان ادامه داد: اما چون در حال حاضر این ماده معدنی صرفه اقتصادی در کشور ندارد این معدن در حال گرفتن گواهی کشف است و به محض اینکه شرایط توجیه اقتصادی فراهم شود کار استخراج آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین به شناسایی معدن طلا در شهرستان خوسف اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این معدن به مرحله ای رسیده که می توان تست های فراوری را انجام داد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود چهار میلیارد تومان برای این معدن هزینه شده است، بیان داشت: بعد از دریافت مجوز مناقصه ای برای استخراج معدن برگرار خواهد شد.

جلالیان با بیان اینکه با راه اندازی این معدن برای ۷۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، افزود: چنانچه کارخانه فرآوری این معدن نیز در استان راه اندازی شود برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

به گفته وی را ه اندازی کارخانه فراوری طلا در استان نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار است.

جلالیان از وجود ۲.۵ تن ذخایر زغال سنگ در کشور خبر داد و گفت: از این میزان حدود ۷۵ درصد در خراسان جنوبی است که به دلیل نبود امکانات از آن بهره برداری کمتری صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی استانی ثروتمند از نظر ذخایر معدنی است، عنوان داشت: دولت نیز برای استفاده از این ذخایر با تمام توان وارد میدان شده که نیازمند همکاری مردم لست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*