مجری طرح های اکتشافی خراسان جنوبی انتقاد کرد: ایجاد کارخانه استحصال فرآوری طلا نیازمند ۷۰ میلیارد تومان

مجری طرح های اکتشافی خراسان جنوبی گفت: ایجاد کارخانه استحصال فرآوری طلا نیازمند ۷۰ میلیارد تومان هزینه است.
به گزارش خبرنگار خاورستان، علیرضا جلالیان، مدیر مجتمع معادن خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: از سال ۹۲، ثبت ۱۴۰ محدوده معدنی در خراسان جنوبی صورت گرفته است که در سال ۹۳ نیز، کار بررسی آن انجام شده است.
وی در خصوص آخرین تحولات این طرح افزود: طبق بررسی های مشاوره طرح، تعداد ۲۰ محدوده اکتشافی از محدوده های ثبتی شرکت به عنوان محدوده های اولویت دار  امیدبخش و مستعد معرفی و عملیات اکتشافی بر روی آن در حال اجرا است.
مجری طرح های اکتشافی خراسان جنوبی یادآور شد: ۲۰ محدوده مذکور شامل آنتی معان (سفید آبه)، آهن، طلا (بصیران و هیرد) و سنگ تزئینی (بمرود) و زغال (شهرستان طبس)  می شود.
جلالیان با بیان این‌که در مجاورت روستای بصیران شهرستان خوسف به دنبال اکتشافات طلا هستیم، گفت: مرحله تست فرآوری ۲۰ محدوده معدنی استان که به آن اشاره شد نیز مستلزم ۴ میلیارد تومان هزینه است.
وی با اشاره به کشف سه میلیون تن آهن در روستای بیشه در مجاورت معدن قلعه زری، اذعان کرد: انتظارمان آن است که در فاز اول کشف طلا در روستای بصیران خوسف، موجبات اشتغال ۷۰ نفر و در صورت احداث کارخانه در این خصوص نیز موجبات اشتغال بالغ بر ۱۶۰ نفر را فراهم کنیم.
جلالیان ایجاد کارخانه استحصال فرآوری طلا را نیز نیازمند ۷۰ میلیارد تومان هزینه دانست و ادامه داد: در بحث اشتغال در این خصوص نیز صرفا از نیروهای بومی استفاده خواهیم کرد.
وی ضمن انتقاد از عدم وجود کارخانه استحصال طلا در خراسان جنوبی، بیان کرد: هزینه فرآوری آن نیز برای ما گران تمام می شود.
مجری طرح های اکتشافی خراسان جنوبی با اشاره به این که در بحث اکتشافات معدنی، تاکنون ۴۰۰ نفر ساعت مهندسین زمین شناسی در خراسان جنوبی به پایش پرداخته اند، گفت: تاکنون همچنین مطالعاتی در استان صورت نگرفته است.
جلالیان از اخذ مجوز بهره برداری ۲۰۷ میلیون تن زغال سنگ در شهرستان طبس خبر داد و گفت: منتظر آمدن سرمایه گذار در این زمینه هستیم.
وی در پایان بیان کرد: بیش از ۲٫۵ میلیارد تن زغال سنگ در کشور وجود دارد که ۷۵ درصد آن مربوط به کرمان و خراسان جنوبی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*