مجری سند طرح آمایش استان:آماده دفاع از سند آمایش در کارگروه کشوری هستیم/سند آمایش استان به سند لب تاقچه ای تبدیل نشود

بیش از ۴ ماه از حضور مهندس پرویزی به عنوان پنجمین استاندار خراسان جنوبی می گذرد. در آخرین روزهای حضور استاندار سابق در جلسه ای سند آمایش سرزمینی استان مصوب شد اما در ادامه و با حضور استاندار فعلی، برخی دستگاه ها خواستار مهلت بیشتر برای ارائه اظهار نظرهایشان در خصوص این سند شدند و استاندار هم اعلام کرد که وقت بیشتری برای این امر در نظر خواهد گرفت.

ضرورت همسویی تمامی بخش هادر جمع بندی سند آمایش

با گذشت بیش از ۴ ماه از آن تاریخ، با مسئول بسیج سازندگی استان که از جمله مدیران منتقد به تعجیل در تصویب سند آمایش بود و بر لزوم اختصاص زمان بیشتر برای ارائه نقطه نظرات دستگاه ها در این باره تأکید داشت گفتگو کردیم. زهرایی نسب با بیان اینکه در آن تاریخ ما ۴ گروه تشکیل دادیم و در نهایت به ایراداتی رسیدیم و نقدی مختصر هم نوشتیم گفت: موارد را به آقایان آرین و خطیب ارائه دادیم که گفتند موارد مطروحه در سند آمایش لحاظ شده است. وی افزود: استاندار هم قصد جمع بندی سند آمایش را دارند و در این بین همسویی تمامی بخش ها ضرورت دارد تا سند آمایش سرزمینی استان به سندی لب تاقچه ای تبدیل نشود. زهرایی نسب همچنین گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و ایجاد و تقویت کارگاههای کوچک نیز پیشنهاداتی داریم که در جلسه آتی ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان ارائه خواهیم داد.

منتظریم کارگروه آمایش سرزمینی کشوروقتی برای دفاع به ما بدهد

در این خصوص با دکتر خطیب، استاد دانشگاه و مجری سند آمایش سرزمینی استان هم گفتگو کردیم. وی با بیان اینکه کار تدوین سند طرح آمایش سرزمینی استان به پایان رسیده، گفت: نقطه نظرات علمی و در قالب شرح خدمات که از سوی کارفرما(استانداری) و از طریق ناظر(سازمان مدیریت و برنامه ریزی) به ما منتقل شده در سند آمایش استان اعمال و لحاظ گردیده و به نقطه نظراتی هم که خارج از مبحث شرح خدمات ارائه گردیده پاسخ لازم داده شده است. وی تصریح کرد: از نظر ما کار سند آمایش سرزمینی در استان تمام شده است و منتظر هستیم تا کارگروه آمایش سرزمینی کشور، وقتی را برای دفاع به ما بدهند.

khorasan_map4

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*