رتبه ۱۱ بیرجند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان

شهرستان بیرجند در بین ۱۱ شهرستان استان آخرین رتبه را به خود اختصاص داده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در گفتگو با بیرجند امروز با اشاره به اینکه این صندوق رتبه ۶ کشوری را به خود اختصاص داده است، گفت: جمعیت مشمول(کشاورز و عشایر) شهرستان بیرجند ۱۶ هزار و ۸۱۹ خانوار هستند با این حال از ابتدای تأسیس این صندوق (۸۴) ، تنها ۴ هزار و ۴۱۳ خانوار جذب شده اند که در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی بیشتری است.

ابوالفضل فرج زاده در مقایسه با سایر شهرستان های استان این شهرستان را در رتبه ۱۱ قرار داد و افزود: شهرستان بشرویه با ۸۶ درصد مشارکت بیشترین درصد جذب را به خود اختصاص داده است.

وی آمار کشاورزان و عشایر بیمه شده استان در این صندوق را ۳۲۶ هزار و ۱۴۱ خانوار عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۸ هزار و ۵۲۹ خانوار بیمه شده عادی، ۳ هزار و ۳۰۳ خانوار تحت حمایت کمیته امداد و هزار و ۳۰۹ خانوار مددجوی بهزیستی هستند.

فرج زاده دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن، انتخاب یکی از سطوح درآمد ماهانه توسط متقاضی، عقد قرارداد در یکی از کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی و پرداخت حق بیمه را از شرایط عضویت در صندوق فوق اعلام کرد و افزود: تمام روستائیان، عشایر، کشاورزان غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو شوند.

وی حق بیمه را براساس درآمد کشاورزان از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: بیمه شدگان ۱۵ درصد سطح درآمد خود را به این صندوق پرداخت می کنند و در مقابل دولت نیز ۲ برابر آن مبلغ را تعهد کرده است.

به گفته وی ۹۳۰ خانوار در استان از این صندوق مستمری دریافت می کنند که شامل مستمری بازماندگان و از کارافتادگی است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان جمعیت مشمول استان را ۹۳ هزار و ۴۸۸ خانوار دانست که تاکنون ۳۵ درصد این جمعیت جذب صندوق شده اند.

با این انتقال یکدفعه تعداد زیادی نیروهای قرادادی به شهرستان ها منتقل شدند و این در حالی بود که نیروی جایگزینی برایشان در مرکز استان نبود که این شرایط برای مدیران دستگاه های اجرایی مشکل ایجاد کرد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*