همت و بهجت، بلوارهایی با یک لاین آسفالت در مهر شهر

بلوارهای همت و بهجت در شمال و غرب مهر شهر، یک وجه مشترک با هم دارند و آن اینکه یک لاین از هر دو بلوار آسفالت و لاین دیگرش خاکی است. در این خصوص ممکن است تصوراتی در اذهان شکل گیرد. امکان دارد بعضی ها اینگونه تصور کنند که این یک نوع مدل جدید در شهرسازی نوین است که براساس آن حتماً باید یک لاین بلوار آسفالت شود و لاین دیگر به صورت خاکی رها گردد و این طرح برای اولین بار در کشور به عنوان پایلوت در شهر و استان ما در حال اجرا است تا چنانچه طرح موفقی از آب در آید در سایر شهرها و استان های کشور نیز اجرایی شود. برخی دیگر اما ممکن است موضوع را به کمبود منابع مالی ربط دهند و تصورشان این باشد که متولیان امر با پولی که در اختیار داشته اند تنها توانسته یک لاین از این دو بلوار را آسفالت کنند و بعد کفگیرشان به ته دیگ خورده و به ناچار کار را تعطیل کرده اند!.. عده ای نیز شاید علت را به عدم مدیریت مجریان و متولیان، عدم دلسوزی مسئولین ذیربط، عدم همکاری خود ساکنین، تبعیض قایل شدن بین شمال و جنوب شهر، مطالبه گر نبودن ساکنین و … ربط دهند. ما هم برای آنکه ذهن شهروندان عزیز بیش از اینها مشغول نشود در این خصوص با چند تن از مسئولین ذیربط گفتگو کردیم.

بلوارهای همت و بهجت در محدوده طرح ۴۶ هکتاری مهر شهر واقع است

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به اینکه محدوده مهر شهر شامل سه بخش ۷۵ هکتاری، ۶۴ هکتاری و ۴۶ هکتاری است، گفت: در طرح ۷۵ هکتاری متولی کار راه و شهرسازی است و شهرداری به عنوان پیمانکار پیگیر کار هاست. در طرح ۷۵ هکتاری شهرداری برای آسفالت برخی معابر منتظر صدور مجوز از دستگاه های خدمت رسان از جمله آب و فاضلاب، گاز و .. است و این آمادگی را دارد که به محض اخذ مجوز مذکور در اسرع وقت نسبت به آسفالت کلیه معابر باقیمانده اقدام نماید. قطعاً آسفالت معابر مد نظر در طرح ۷۵ هکتاری بدون هماهنگی با دستگاه های خدمت رسان، هزینه هایی را به لحاظ آسفالت شکافی و … به ساکنین تحمیل خواهد کرد. دکتر زنگویی افزود: در طرح ۶۴ هکتاری مهر شهر، متولی کار بنیاد مسکن بوده که معابر تحویل شده و مشکلی در این محدوده نداریم و اما در طرح ۴۶ هکتاری که اتفاقا بلوارهای همت و بهجت در آنجا واقع است، اتحادیه مسکن مهر استان به عنوان متولی کار پیگیر امور می باشد و با آنکه به دفعات از سوی شهرداری برای تکمیل آسفالت معابر این محدوده تأکید شده، اقدامی صورت نگرفته است.

۶۰ درصد از بدهی مردم را اخذ کرده ایم

مدیر عامل اتحادیه مسکن مهر استان و نماینده هیأت نمایندگان طرح ۴۶ هکتاری مهر شهر در این مورد به گزارشگر ما گفت: در بحث هزینه های آماده سازی محدوده طرح ۴۶ هکتاری مهر شهر ۶۰ درصد مطالبات را از ساکنین اخذ کرده ایم و ۴۰ درصد باقی مانده که در آخرین مکاتبات خود با شهرداری، لیست تعاونی ها و ساکنین بدهکار را اعلام کرده ایم زیرا شهرداری می تواند مطالبات را دریافت کند. در حال حاضر ۷۰ یا ۸۰ درصد تعاونی ها یا بدهی خود را نپرداخته اند و یا مبلغ کمی از آن را پرداخت کرده اند. ترابی همچنین گفت: در بخش مطالبات دولتی، هنوز مبلغی دریافت نکرده ایم و نیاز است که مکاتبات لازم انجام و به تهران ارسال گردد تا پس از تأیید، بودجه مورد نیاز تأمین و تزریق شود. وی آسفالت لاین های خاکی بلوارهای همت و بهجت را مستلزم پرداخت مطالبات و کمک دولت دانست.

بدهی ۳۰۰ میلیونی راه و شهرسازی تا پایان سال پرداخت می شود

ولی پور مطلق، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در این خصوص اظهار کرد: در بحث اراضی در تملک راه و شهرسازی که کار آماده سازی آن را به انجام رسانده ایم حدود ۳۰۰ میلیون تومان باید بپردازیم که با هماهنگی های صورت گرفته، ان شاء ا.. تا پایان سال محقق خواهد شد.

در پایان امیدواریم مشکل آسفالت در مهر شهر به خصوص آسفالت کامل بلوارهای همت و بهجت با توجه به تعداد جمعیت رو به افزایش این محدوده به هر نحو ممکن رفع شود زیرا در حال حاضر خودروها با توجه به خاکی بودن یک لاین، از لاین آسفالت این بلوارها به صورت دو طرفه استفاده می کنند که وقوع تصادفات را باعث می شود. از طرف دیگر ساکنین با گرد و خاک ناشی از تردد خودروها در این محدوده مشکل دارند.

IMG_3846

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*