ستاد دیه: بیش از۶۰۰۰زندانی چک داریم

مدیر عامل ستاد دیه کشور از تحمل حبس ۶ هزار و ۲۸۱ زندانی چک در زندان های کشور خبرداد.

سید اسدالله جولایی روزشنبه در گفت گوی  با ایرنا افزود:سه هزار و ۸۲۵ تن از این شمار زندانی، مشمول کمک ستاد دیه هستند و این ستاد در حال رسیدگی به پرونده این افراد است.

وی به مابقی افراد و محکومان زندانی چک اشاره کرد و گفت: ستاد برای محکومان یاد شده به خاطر تعدد جرائم و تخلفات دیگری که در پرونده قضائی خود دارند و همچنین مشخص نبودن حکم قطعی و نهائی آنان، هیچ گونه تسهیلاتی برایشان درنظرندارد.
مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه تصریح کرد: تعداد هشت هزار و ۸۱۹ محکوم مالی غیر کلاهبرداری درزندان های کشور، تحمل حبس می کنند که ازاین محکومان، تعداد ۲ هزار و ۱۲ تن ، زندانی مهریه و ۴۲۶ تن ، بدهکاران نفقه به شمار می آیند.
وی اظهارکرد:: در زمان حاضر نزدیک به ۱۰هزار زندانی غیر عمد داریم که هشت هزار و۸۱۹ تن از این شمار را همان محکومان مالی غیر کلاهبرداری تشکیل می دهند و همچنین مابقی این محکومان به خاطر حوادث کارگاهی، جرحی وشبه عمد به پرداخت دیه محکومند.
جولایی در عین حال به این نکته هم اشاره کرد که همه مددجویان در زندان های کشور مشمول کمک ستاد دیه کشور نمی شوند چراکه این ستاد پس از تحقیق و بررسی کارشناسان خود به افرادی کمک می کند که پس از آزادی از زندان بتواند با توجه به توان مالی و جسمی خود، تمام تسهیلات مالی ارائه شده را به طور کامل به ستاد دیه پرداخت کنند.
مدیرعامل ستاد دیه کشوردرخصوص چگونگی پرداخت وام به افراد زندانی و محکومان مالی غیرعمد هم گفت: این افراد باید تضامن و ضمانت های معتبر ارائه کنند تا بانک های عامل هرچه سریع تر وبنا بر موقعیت خاص هر فرد وبا نظر کارشناسی ستاد دیه به پرداخت وارائه تسهیلات مالی جهت آزادی این افراد اقدام کنند.

**استان تهران بیشترین محکومان چک را دارد
جولایی درباره استان تهران هم اظهار کرد: این استان بیشترین محکوم و زندانی چک را درسطح کشور دارد.
وی خاطرنشان کرد: شهر تهران با ۵۷۰ زندانی چک ، استان فارس با ۴۶۵زندانی چک و استان گیلان با ۴۳۸ به ترتیب بیشترین زندانیان چک را در سطح کشور دارند.
وی ادامه داد: استان قزوین در بین استان های کشور با سه زندانی چک، استان سیستان و بلوچستان با ۱۷ زندانی چک و استان یزد با ۴۹ زندانی به ترتیب کم ترین آمار زندانیان چک در بین استان های دیگر را به خود اختصاص داده اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*