در دومین جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم استان مطرح شد:مسکوت ماندن چندین ساله مصوبات شورای ترافیک

دومین جلسه شورای پیشگیری ازوقوع جرم استان در سال جاری در حالی برگزار شد که دستور اصلی آن ابراز نگرانی از افزایش تصادفات جاده ای در خراسان جنوبی طی ۴ ماهه اخیر بود جلسه ای که در آن از مسئولان متولی مانند پلیس، راه و شهرسازی وهمچنین شهرداری خواسته شد این وضعیت را تجزیه وتحلیل کنند واقدامات اساسی برای کاهش تلفات جاده ای را در دستور کار قرار دهند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با ابراز نگرانی ازبالا بودن آمار کشته وزخمی های ناشی ازتصادفات در خراسان جنوبی گفت: معمولا روال کار اینگونه است که در تصادفات، ۱۰۰ درصد بار بر دوش راننده گذاشته می شود اما از اینکه نهادها و ادارات مختلف چقدر جاده ها را ایمن سازی کرده اند و یا اینکه زیرساخت ها را فراهم کرده اند مطلبی عنوان نمی شود. حجت الاسلام والمسلمین وحدانی نیا با اشاره به برخی ازمحورهای حساس وحادثه خیز در استان افزود: محور سده – قاین بطور مثال بسیار حساس و دارای پیچ های خطرناک است بنابراین باید اقدامات ایمن سازی در این محورها افزایش یابد. وی در ادامه از ادارات و مجموعه های مرتبط با تصادفات خواست وضعیت موجود را تجزیه وتحلیل کرده واقدامات عملیاتی شان را برای کاهش تصادفات تشریح کنند .

توقیف بیش از ۳۷۰ دستگاه خودرو وموتورسیکلت

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند و رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان در ادامه از رسیدگی به ۱۰ هزار و ۴۱۱ فقره تخلف در ۴ ماهه سال جاری خبرداد و گفت: در این مدت ۳۰۲ دستگاه موتورسیکلت و ۷۰ فقره خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شده اند.

photo_2016-08-03_18-07-49

۱۱ کشته در تصادفات درون شهری طی ۴ ماه

سرهنگ شجاعی نسب با بیان اینکه در این مدت ۱۱ فقره تصادف فوتی درون شهری در استان داشته ایم که منجر به فوت ۱۱ نفر شده است، افزود: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۸ فقره بوده که منجر به فوت ۱۰ نفر شده است.

اکثر کشته و زخمی های تصادفات درون شهری راکبان موتور سیکلت و عابرین پیاده بوده اند

وی تعداد تصادفات جرحی را در این مدت ۵۹۷ مورد و در مدت مشابه سال گذشته ۶۰۵ فقره عنوان کرد و ادامه داد: در تحلیل تصادفات درون شهری باید گفت که اکثر مصدومان و متوفیان حوادث رانندگی در معابر و شامل راکبان موتورسیکلت و عابرین پیاده می باشد که از۱۱ فقره فوتی امسال ۴نفر راکب موتور سیکلت و۴ نفر عابر پیاده بوده و در مجروحین نیز ۳۰۴ نفر راکب موتور سیکلت و ۱۶۵ نفر عابر پیاده بوده اند. وی با تاکید بر اینکه باید در این دوحوزه کاربیشتری صورت گیرد ، اذعان داشت: این آمار نشان ازکافی نبودن زیر ساخت ها جهت عبور عابرین پیاده ازعرض خیابان است و با وجود اینکه شهرداری اقدامات خوبی انجام داده اما نیازاست در راستای نصب تجهیزات الکترونیکی و دوربین های ثابت در معابر پرجمعیت شهر تلاش بیشتری صورت گیرد.

برخی ازمصوبات شورای ترافیک سالها مسکوت مانده است

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند نیز با انتقاد ازاینکه برخی ازمصوبات شورای ترافیک سالها مسکوت مانده و اجرایی نشده ، گفت: اجرایی شدن این مصوبات مانند یکطرفه شدن خیابان طالقانی، منتظری و انسداد بریدگی بلوار پیامبر اعظم (ص)، سپیده کاشانی و …. نقش بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

اصلاح ۴ نقطه حادثه خیز جاده ای استان در دستور کار قرار گیرد

شجاعی نسب در ادامه با اشاره به بالا بودن آمار تلفات جاده ای استان از واژگونی به عنوان عامل ۵۲ درصد تصادفات یاد کرد و ادامه داد: هر چند اقدامات خوبی صورت گرفته اما بازهم نقاط حادثه خیز نیاز به اصلاح دارند که میتوان به پیچ خرواج، کیلومتر ۳۰ تا ۴۵ بیرجند- قاین، کیلومتر ۲۵ تا ۳۵ قاین- بیرجند و ۱۰ تا ۲۵ کیلومتر طبس- بشرویه اشاره کرد .

خراسان جنوبی رتبه دوم سرعت غیر مجاز را در کشور دارد

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه استان رتبه دوم سرعت غیر مجاز را در ۴ ماهه سال جاری در کشور داشته است، گفت: در سال ۹۲ تعداد کشته های ناشی از تصادفات جاده ای ۲۵۱ نفر، در سال ۹۳ ، ۱۹۹ نفر ودر سال ۹۴ ، ۱۸۵ نفر بوده که در سال گذشته تعداد کشته ها در مقایسه با سال ۹۲ با ۶۶ نفر کمتر ۲۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

رتبه دوم کشور در تردد کامیون ها

کریم پور با بیان اینکه راه های استان رتبه دوم را در تردد کامیون ها در ۴ ماهه سال جاری به خود اختصاص داده است، افزود: این رقم در سال ۹۴ رتبه ششم کشوری بوده و متوسط عبور کامیون ها در جاده های کشور ۱۴ درصد و در استان ما ۳۰ درصد است .

۵۰ درصد تصادفات در راه های روستایی رخ داده است

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد تصادفات در سال جاری در جاده های روستایی استان رخ داده، ادامه داد: روکش آسفالت روستایی یکی از عوامل حادثه خیز است که ما مخالف این موضوع هستیم و محور بیرجند- قاین در ۴ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۸۱ درصد افزایش ترافیک را داشته است .

خراسان جنوبی رتبه سوم واژگونی خودور را در کشور داراست

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه سوم واژگونی خودرو را در کشور داراست ، اذعان داشت: رفع نقاط حادثه خیز جاده ای در دستور کار بلند مدت و کوتاه مدت قرار دارد ولی ما در سال گذشته در مقایسه با سال ۹۳ کاهش ۸۰ درصدی اعتبارات را داشته ایم.

رفع نقاط حادثه خیز جاده ای در آینده نزدیک

کریم پور با اشاره به اینکه عدم استفاده ازکلاه ایمنی توسط موتورسواران در جاده های روستایی و سرعت زیاد کاروان های عروسی در تصادفات اخیر عامل تصادفات مرگبار زیادی شده ، افزود: رویه بتنی پیچ خرواج در دست اقدام است و۲۰ روز آینده به اتمام می رسد ومحور بشرویه- طبس نیز ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ومحور بیرجند- قاین و بالعکس نیز پیشرفت باند دوم ۸۰ درصد بوده است. سنجری معاون شهرداری بیرجند نیزدر ادامه از خریداری سه دوربین برای نصب در ورودی های شهر بیرجند خبر داد و گفت: ما آمادگی هر گونه همکاری برای کاهش تصادفات درون شهری را داریم. در ادامه این جلسه از وضعیت زیرساخت ها ی فرهنگی واجتماعی در مسکن مهر ازجمله در سایت اداری بعنوان دیگر دستور جلسه انتقاد شد و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این زمینه خواستار توضیح مسئولان شد.

سنجری معاون شهرداری بیرجند در این زمینه گفت: مسکن مهر سایت اداری به ما واگذار نشده است ومهر شهر با تمام مشکلات به ما واگذار شده که با تمام توان با کمبود اعتبارات در صدد رفع مشکلات هستیم. مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز به فعالیت های صورت گرفته در مسکن های مهر استان اشاره کرد وگفت: ما حاضریم زمین در اختیار ادارات قرار دهیم تا در مسکن مهر خدمات ارائه دهند اما استقبالی صورت نگرفته است. ولی پور مطلق افزود: در تحویل سایت اداری به شهرداری نیز حدود ۱۰۰ میلیون تومان بدهی از تعاونی ها وجود دارد که در آینده نزدیک تحویل خواهد شد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*