امامان جمعه استان با تبریک دهه کرامت: فلسفه دهه کرامت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه است

امامان جمعه استان خراسان جنوبی با تبریک دهه کرامت اعلام کردند: فلسفه دهه کرامت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه است. آنان همچنین ضمن تبریک تشکیل جهاد دانشگاهی و ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار،‌ سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان را گرامی داشتند. امامان جمعه استان افزودند: خبرنگاران باید دغدغه خدمت به ملت و اسلام را داشته و آزاداندیش باشند.

امام جمعه موقت بیرجند: خبرنگاران چراغ راه و رسانه ها مربی جامعه اند

امام جمعه موقت بیرجند با ذکر آیه هایی از قرآن گفت: پروردگار عالم، نعمت های پایدار و فراوانی به بندگانش اعطا کرد و در روز قیامت از این بابت ما را بازخواست خواهد کرد. حجت الاسلام محسن مشرفی در نماز جمعه بیرجند در مسجد امام حسین(ع) افزود: باید مراقب اعمال خود باشیم تا افزون طلبی مبادا ما را سخت به خود مشغول کند. خطیب جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به دهه کرامت(۱۴الی ۲۴مرداد) اظهار کرد: با ورود فرزندان امام موسی الکاظم(ع) به ایران ، قلوب ایرانیان فتح شد و امروز ایران اسلامی مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) است.مشرفی یادآور شد: با ورود فرزندان امام هفتم شبکه ای از محل رجوع مومنان و ولایتمداران در ایران تشکیل شد و امروز شهرهای مشهد، قم، طبس، شیراز و … برای شیعیان از جایگاه خاصی برخوردار است. وی در ادامه یادآور شد: همزمان با آغاز دهه کرامت یکی از برکت های ولایت فقیه برای مردم خراسان جنوبی این است که از تفضل مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان منصوب شد.وی همچنین به تشکیل جهاد دانشگاهی و ۱۷مرداد، روز خبرنگار اشاره کرد و یاد و خاطره دیپلمات های شهید و محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزارشریف افغانستان را گرامی داشت. وی از خبرنگاران به عنوان افرادی مومن و متعهد یاد کرد و گفت: این عزیزان چراغ راه جامعه اند و رسانه ها مربی جامعه هستند.

امام جمعه نهبندان: دهه کرامت فرصتی برای آشنایی جوانان با فرهنگ اهل بیت(ع) است

امام جمعه نهبندان گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج معارف اهل بیت(ع) و آشنایی نسل جوان با سیره زندگانی ائمه اطهار است. حجت الاسلام عباسعلی خزاعی در خطبه های نماز جمعه شهر نهبندان افزود: سیره زندگی و ویژگی های شخصیتی و رفتاری حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای دختران مسلمان است. وی با اشاره به بمباران اتمی آمریکا در شهرهای ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن گفت: هرچند مدت زمان زیادی از این حمله می گذرد، اما زشتی و خباثت این حمله هر روز نمایان تر می شود. وی با اشاره به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان هم گفت: خبرنگاران در بیان اخبار واقعیت ها را منعکس کنند و دردهای مردم را به مسئولان منتقل کنند.

امام جمعه اسدیه خواهان ایجاد نمایندگی اوقاف و امور خیریه در « درمیان » شد

امام جمعه شهر اسدیه خواهان تسریع در راه اندازی نمایندگی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان مرزی درمیان شد. حجت الاسلام علیرضا حسینی در نماز اسدیه گفت: با گذشت ۱۰ سال از تاسیس شهرستان درمیان با وجود حجم زیاد موقوفه و بقاع متبرکه، هنور نمایندگی این اداره راه اندازی نشده است. وی ادامه داد: بقعه متبرکه امام زاده ابراهیم الرضا(ع) شهر گزیک هم اکنون بدون متولی و متروکه است که با نگاه ویژه مسئولان، این بقعه متبرکه می تواند به کانون تقریب وحدت در شهرستان تبدیل شود. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا ، اظهار کرد: دست رفاقت دادن با آمریکا نوعی ساده لوحی و نشانه نبود هوشیاری برخی افراد است. وی اضافه کرد: مذاکره با آمریکا در موضوع برجام ثابت کردکه به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا هم چنان بدعهد و غیرقابل اعتماد است. رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان، گفت: خبرنگاران باید سرعت، دقت و صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند. حسینی خبرنگاری را یکی از مشاغل سخت بین المللی ذکر کرد و ادامه داد: خبرنگاران رسالت سنگینی بر دوش دارند، رسالت خبرنگار به عنوان یک تریبون تاثیرگذار در همه عرصه های جامعه است. وی با اشاره به ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، افزود: استعداد ذاتی این مرز و بوم تولید علم است، امروز پیشرفت های زیادی در زمینه سلولهای بنیادی،لیزر، پیوند استخوان و نانو به دست آورده ایم. وی یادآور شد: فرهنگ و اصالت ما زمانی خدشه دار نمی شود که در عرصه های علمی، حرکتی جهادی داشته باشیم.

امام جمعه بشرویه: فلسفه دهه کرامت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه است

امام جمعه بشرویه گفت: فلسفه دهه کرامت ترویج فرهنگ فاطمی و رضوی در جامعه است. حجت الاسلام محمد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه بشرویه افزود: امروز که حربه های فرهنگی دشمن اذهان جوانان ما را نشانه رفته اشاعه سیره طیبه ائمه اطهار (ع) در جامعه ضروری است. وی با اشاره به ناآرامی و نابسامانی های کشورهای منطقه خاور میانه ادامه داد: افرادی که خود را متولیان و سردمداران کشورهای اسلامی می دانند امروز بمب های خود را بر سر مرد مظلوم یمن و سوریه می ریزند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به شهادت محمود صارمی و گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران ما باید امروز با صراحت لهجه و به دور از جناح بندی ها دنباله رو شهید صارمی باشند. وی ادامه داد: فناوری اطلاعات و خبررسانی در دنیای امروز جایگاهی حیاتی دارد و اصحاب رسانه باید با درک و شناخت صحیح از موقعیت حساس خود در مسیر دستیابی سریع و صحیح به منابع اطلاعی و خبری تلاش کنند. خطیب جمعه بشرویه خبرنگاران را واسطه بین مردم و مسئولان دانست و اضافه کرد: خبرنگاران باید در مسیر شفافیت انقلاب حرکت کنند و با تیزبینی و دوری از ابهام و کنایه رسالت خطیر خبررسانی را در جامعه انجام دهند.

امام جمعه موقت فردوس:ترویج اشرافی‌گری، ارزش‌های اسلامی را از بین می‌برد

امام جمعه موقت فردوس گفت: ترویج فرهنگ اشرافی‌گری در جامعه سبب از بین رفتن اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌شود.به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا کامجو در خطبه‌های نمازجمعه فردوس اظهار داشت: تقوا مهم‌ترین عامل سعادت دنیوی و اخروی انسان است و هر کس تقوا پیشه کند می‌تواند به رضایت خداوند دست یابد.وی از عنایت مقام معظم رهبری در ارتباط با معرفی سید علیرضا عبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تقدیر کرد و افزود: این استاد اخلاق و حوزه دو دوره نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه خود دارد. امام جمعه موقت فردوس به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ به فرمان امام(ره) اشاره کرد و افزود: ماموریت جهاد دانشگاهی تحقق روحیه انقلابی‌گری و توجه به اسلام به عنوان مهم‌ترین نسخه نجات‌بخش بشر است. وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار ، از زحمات و خدمات خبرنگاران برای خدمت به ملت و اسلام تقدیر و تصریح کرد: خبرنگار باید دغدغه خدمت به ملت و اسلام را داشته و آزاداندیش باشد. امام جمعه موقت فردوس به ضرورت توجه مسئولان به شأن و جایگاه خبرنگاران اشاره کرد و یادآور شد: خبرنگاران با زحمت بسیار در انعکاس اخبار تلاش می‌کنند و از کمترین مزایا بهره‌مند هستند که باید معیشت آنان مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*