گفته می شود

 

 

گفته می شود برای نخستین بار از زمانی که گروه تروریستی داعش، خلافت خودخوانده خود را اعلام کرد، به نظر می رسد، روند اوضاع بالاخره به ضرر این گروه در حال تغییر است. با این حال، الگوی وقوع حملات تروریستی در اروپا و آمریکای شمالی، حاکی از آن است که این گروه تروریستی، در حال تدوین استراتژی جدیدی برای حمله به غرب است. طی یک سال گذشته، داعش مساحتی بالغ بر یک چهارم تا یک سوم قلمرو خود را از دست داده است. شکست های این گروه به ویژه در عراق و در اثر پیشروی نیروهای دولتی و مردمی عراق اتفاق افتاده است. در سوریه نیز پیشروی ها به سمت رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش همچنان به آرامی ادامه دارد.

گفته می شود  روزنامه «واشنگتن پست» به موضوع توافق هسته ای ایران پرداخته و مدعی شده، با توجه به ضعف های این توافق، زمان ایجاد اجماعی برای بازنگری آن فرا رسیده است. این روزنامه می نویسد، یک سال پس از حصول توافق هسته ای، مواضع جمهوری خواهان و دموکرات ها درباره نقطه ضعف های این توافق و راه های برون رفت از آن بیشتر به یکدیگر نزدیک شده است. این روزنامه مدعی است که مسأله اصلی، ضعف و عدم صداقت دولت اوباماست که سبب ناامیدی اعضای هر دو حزب در کنگره شده و اوباما نتوانسته توافقی که وعده آن را داده بود، به دست بیاورد. به این ترتیب، اکنون که دوران ریاست جمهوری اوباما رو به پایان است، زمان رسیدن به اجماعی درباره این موضوع فرا رسیده است. این روزنامه مدعی است، در دوره پس از توافق هسته ای، ایران فعالیت هایی غیرقانونی در زمینه توسعه فناوری هسته ای داشته است.
گفته می شود پایگاه اینترنتی «آروتز شوا» از تلاش پنهانی مقامات رژیم اسراییل برای وصول دارایی‌های یهودیان در ایران و کشورهای عربی خبر داده است. مدیرکل برابری اجتماعی رژیم اسرائیل گفته مقامات اسرائیلی در آستانه استرداد میلیون‌ها دلار دارایی‌های از دست رفته یهودیان در سراسر جهان عرب و همچنین ایران هستند. وی اظهار داشته: «به همراه وزارت خارجه، فعالیت‌های محرمانه‌ای در حال انجام است که طی آن، برای بازگرداندن اموالی که به یهودیان ایرانی و عرب تعلق دارد، سرمایه‌گذاری فراوانی خواهیم کرد که ظرف یک تا یک و نیم ماه به نتیجه خواهد رسید». کوهن همچنین گفته: «کسانی که از کشورهای عرب آمدند کشور و اموالشان را ترک کردند. ما می‌خواهیم حقانیت تاریخی را ایجاد کنیم و در نهایت مطمئن شویم که این اموال به صاحبانشان باز می‌گردند».

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*