اخبار کوتاه

گفته می شود الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در جمع خبرنگاران گفت: آرزو می‌کردم که اطلاعات سپاه وارد این موضوع( بازداشت مدیرعامل سابق بانک ملت) نمی شد و قوه قضائیه خود در این زمینه اقدام می‌کرد. البته حتما موضوعی خیلی ویژه و حاد امنیتی پشت ماجرا بوده است که اطلاعات سپاه وارد شده است.توصیه ما به همه دست‌‌اندرکاران در قوای سه گانه این است که منافع مجموعه کشور را به افرادی که به شکلی منتسب به آنها هستند وصل نکنند و اگر در جایی کسی فرزندش، برادرش و یا خواهرزاده‌اش خلاف کرده است خود اولین کسی باشد که در جهت تبری جستن و جلوگیری از مشکلی که فامیلش به وجود آورده است اقدام کند.

 

معتاد پیدا کنید جایزه ببرید!

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به هر کسی که یک نفر معتاد متجاهر در این استان پیدا و معرفی کند جایزه داده و از او سپاسگزار خواهم بود، از اینکه پس از سه سال تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، این استان عاری از این معتادان شده است، ابراز خرسندی کرد.

روحانی گزینه اول و آخر اصلاح‌طلبان است
محمدرضاخاتمی، گفت: گزینه اول و آخر اصلاح‌طلبان آقای روحانی است و اگر ایشان در عرصه باشند، هیچ فرد دیگری از جریان اصلاحات نامزد نخواهد شد.جریان اصلاحات تمام همت خود را برای پیروزی آقای روحانی به کار خواهند بست.جریان اصلاحات قطعاً گزینه دیگری ندارد و بخش‌های دیگری همچون اعتدالگرایان و حتی بخشی از اصولگرایان معتدل نیز در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گزینه‌ای جز روحانی ندارند. فکر می‌کنم اصولگرایان همچنان در نوعی حیرت و گیجی به سر می‌برند چراکه هنوز نتوانسته‌اند پاسخگوی خرابکاری‌های هشت‌ساله در دولت نهم و دهم که مسئولیتش برعهده آن‌ها بوده، باشند. تمام امید اصولگرایان این است که از رانت‌های دیگر استفاده کنند و وارد میدانی بی‌رقیب شوند که در آن شرایط امکان دارد، یک نفر از آن‌ها رییس جمهور شود اما آن‌ها می‌دانند اگر آقای روحانی یا هر نیروی اصلاح‌طلب یا اعتدالگرای دیگری وارد میدان شده و اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، شکست می‌خورند.
 
کواکبیان به دنبال تشکیل یک فراکسیون جدید
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان اقدام به جمع‌آوری امضا از وکلای ملت برای تشکیل فراکسیونی با نام «فراکسیون دیپلماسی برای تأمین منافع ملی» کرد.کواکبیان پیش از این برای تصدی پست ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کاندیدا شده بود که از راهیابی به صندلی ریاست این کمیسیون بازماند و علاءالدین بروجردی به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی انتخاب شد.
معرفی متخلفان فساد در فوتبال به مراجع قضایی
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: تا الان شکایتی درباره حضور افراد دو تابعیتی در ورزش به کمیسیون اصل نود ارائه نشده است.داود محمدی درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: گزارش این پرونده در صحن علنی مجلس قرائت شد و متخلفان هم به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شکایتی درباره حضور افراد دو تابعیتی در ورزش به این کمیسیون ارائه شده است تصریح کرد: تا الان شکایتی درباره حضور افراد دو تابعیتی در ورزش به کمیسیون اصل نود ارائه نشده است، اگر چنین شکایتی به کمیسیون ارائه شود ما تا حصول نتیجه به آن خواهیم پرداخت.

 

 

جزئیات کشف بزرگترین محموله قاچاق کالا
جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشف بزرگترین شبکه قاچاق کالای خانگی به کشور گفت: بر اساس اطلاعات رسیده به ما بیش از ۹۰ درصد قاچاق کالای خانگی به داخل کشور از کالاهای ۲ شرکت ال جی و سامسونگ است.وی افزود: اخیر یک تاجر بزرگ وارد کننده کالای خانگی تهران، به کره سفری داشته و با  تجار آنجا قرارداد بالای ۲۰۰ و تا ۳۰۰ میلیارد تومان امضاء می کند و همه اسناد و مدارک در همان جا رد و بدل می شود.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این تاجر حدود ۵۰ میلیارد تومان به قاچاقچیان پرداخت می کند تا کالا را وارد ایران کنند، تصریح کرد: این تاجر بعد از خرید کالا و پرداخت پول به قاچاقچیان با خیال راحت به تهران بر می گردد چرا که ضمانت های لازم را از قاچاقچیان گرفته بود.کریمی قدوسی افزود: شبکه قاچاق با سازمان کشتیرانی برخی کشورها وارد مذاکره می شود و این کالاها با ۵۰ کشتی به سوی برخی کشورهای همسایه حرکت می کنند و برای رد گم کنی، در برخی کشورها این بارها خالی و با ۵۰۰ لنج به سمت بنادر ایران از جمله بندر چابهار، بندر بوشهر، بندر رجایی و… حمل می شود.وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی هایی که این قاچاقچی انجام داده بود، صدها تریلی برای حمل این کالاها به تهران در نظر گرفته شدند و در تهران نیز چند صد انبار آماده تحویل این اجناس بودند. نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود پنج هزار نفر برای این شبکه قاچاق فعال شدند و کالاها بدون پرداخت عوارض گمرگ، به تهران می رسد و تحویل قاچاقچی اصلی می شود.این مطلب رد افکارنیوز منتشر شده است
شکایت حقوقی دولت علیه عوامل «من روحانی هستم»
از شب گذشته صحبت‌هایی غیررسمی درباره شکایت از مجموعه« سفیرفیلم» منتشر شد. نخستین واکنش از سوی مسوولان این مجموعه، پست کوتاهی بود که در کانال شخصی مدیر این مجموعه گذاشته شد.ساعت ۲۲ شب گذشته، در کانال تلگرامی «مجال» که توسط آقای یاسر جلالی، مدیر مجموعه سفیرفیلم اداره می‌شود، پست کوتاهی قرار داده شد:
«باز هم تابستان
باز هم شکایت و بالاخره پس از کلی فشار، ابلاغیه شکایت «حقوقی» رییس محترم جمهور جناب آقای روحانی، امروز به دستمان رسید!

 

شرکای زنجانی فقط در ترکیه نیستند
وکیل مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون آخرین وضعیت بیماری موکلش ارایه داد و در عین حال گفت: شرکای موکلم فقط در ترکیه نیستند. رسول کوهپایه زاده درباره آخرین وضعیت عمومی موکلش، گفت: موکلم در هفته گذشته دو بار به بیمارستان منتقل شد و پس از این‌که آزمایشات انجام شد به زندان بازگشت و هم اکنون در حال مصرف داروست و اگر دارو جواب ندهد  به تشخیص پزشک جراحی خواهد شد. وی یادآور شد: مشکل موکلم گوارشی است و هم‌اکنون به دلیل این‌که خون دفع می کند، باعث افت فشار می شود و فکر می کنم نیاز به جراحی دارد. کوهپایه زاده درباره ارایه وثیقه از سوی موکلش گفت: به جد پیگیر این موضوع هستم و اخیرا در سفری که به خارج کشور داشتم، شخصا از شرکای خارجی موکلم سوال کردم و گفتند آمادگی دارند این وثیقه را پرداخت کنند و بنده طی لایحه‌ای به مراجع ذیصلاح قضایی موضوع را عنوان کردم و اگر لازم باشد این شرکا به ایران هم خواهند آمد و می‌توانند با مراجع قضایی در این خصوص گفت‌وگو کنند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که «با توجه به تحولات اخیر در ترکیه آیا شرکای موکلتان همچنان بر ارایه وثیقه مصر هستند»، گفت: شرکای موکلم فقط در ترکیه نیستند.
کفش تاناکورا عامل مرگ شهروند زاهدانی
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از کفش دست دوم یا استوک سبب مرگ یک شهروند زاهدانی در سال گذشته شده که این موضوع تاکنون از سوی خانواده متوفی مخفی مانده بود. محمد شریف خالقی اظهار داشت: این شهروند زاهدانی سال ۹۳ یک جفت کفش معمولی دست دوم از بازار رسولی زاهدان خریداری کرده که بعد از چند روز متوجه می شود شست پای او دچار زخم و عفونت شده است. وی گفت: این فرد به پزشک در زاهدان مراجعه می کند که نتیجه خوبی نمی گیرد بنابر این اعضای خانواده او این فرد را برای ادامه معالجه به مشهد می برند. دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان افزود: بعد از تشخیص پزشک معالج پای این فرد قطع می شود اما عفونت به دست این فرد نیز سرایت که متاسفانه وی بر اثر عفونت زیاد در سال گذشته فوت کرده است.

واکنش صالحی به اظهارات لاریجانی

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ درباره صحبت‌های رئیس مجلس در خصوص ایجاد کارخانه غنی‌سازی اظهار داشت: منظور آقای لاریجانی از ایجاد کارخانه غنی‌سازی، بحث بازگشت‌پذیری بود و کارخانه جدیدی نیست و همان بحث استفاده از تاسیسات نطنز و بازگشت پذیری در تاسیسات نطنز است.وی ادامه داد: ما وقتی که برجام را بحث و مذاکره می‌کردیم یک جایگاهی را هم برای بازگشت‌پذیری در نظر گرفته‌ایم که اگر طرف مقابل خواست خلف وعده کند ما به سهم خودمان بتوانیم بازگشت کنیم به شرایطی که بودیم

 

سقف خالص پرداختی مدیران و کارکنان

بر اساس مصوبه اخیر شورای حقوق و دستمزد که به تایید هیات وزیران نیز رسیده است سقف خالص پرداختی به تمامی مقامات،‌ مدیران و کارکنان حداکثر تا سه برابر سقف حقوق تعیین شده در ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شده است.همچنین بر اساس این مصوبه مناطق بد آب و هوا و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی در پرداخت تا ۳۰ درصد بالاتر مستثنی هستند.نکته این که موارد فوق با احتساب هرگونه وجه مانند پاداش، حق‌الزحمه و حق‌التحقیق است.

گفته می شود موضوع فیش‌‌های نجومی از چند هفته گذشته با دستور رهبر معظم انقلاب وارد پیگیری‌های جدی حقوقی و قضایی شده است. در آخرین اقدام، سازمان اطلاعات سپاه علی رستگار سرخه‌ای که گفته می‌شود ارتباطات نزدیکی با حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور دارد را به دستور مرجع قضایی و به اتهام فعالیت گسترده در یک باند سازمان یافته فساد بانکی بازداشت کرده است.خبرگزاری تسنیم نیز در همین زمینه به اسناد متعددی دست یافته است که نشان‌دهنده مدیریت اشرافی و لجام‌گسیختگی عجیب در حیف و میل بیت‌المال توسط این مدیر سابق بانک ملت است. برخی اسنادی که خبرنگار تسنیم از طریق برخی منابع در بانک ملت به دست آورده، نشان می‌دهد علی رستگار سرخه‌ای در مسافرت‌های خارج از کشور و برخی مأموریت‌های بانکی به صورت اشرافی و با سوء استفاده از بیت‌المال در هتل‌های گران قیمت و لوکس اقامت داشته است و از جیب ملت هزینه‌های گزافی پرداخته است.

حمایت اصولگرایان از نامزدی احمدی نژاد منتفی است

احمد کریمی‌اصفهانی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با سایت نواندیش درخصوص رویکرد اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری ، گفت: “ما طبق روال قبل، در خط رهبری حرکت می‌کنیم و در دو زمینه در حال بررسی هستیم. در وهله اول در حال مطالعه این موضوع هستیم که آیا به صورت مستقل وارد انتخابات آتی شویم یا اینکه با گروه‌های سیاسی دیگر ائتلاف کنیم. از سویی دیگر درباره گزینه‌های مختلف در حال بررسی هستیم و تعداد افرادی که از نظر ما برای انتخابات صلاحیت دارند، زیاد هستند، امّا؛ هنوز در حال مطالعه هستیم.” همچنین از کریمی اصفهانی سوال شد که واکنش اصول‌گرایان به حضور احمدی‌نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری چیست و او پاسخ داد که حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری منتفی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*