گفته می شود

گفته می شود وزارت دفاع آمریکا امروز از نحوه ادامه حملات هوایی روس‌ها در سوریه بر خلاف میل واشنگتن انتقاد کرد. یکی از مقامات پنتاگون که نام و یا منصبش منتشر نشده، امروز گفته: «از ادامه حملات روسیه به شبه‌نظامیان تحت حمایت آمریکا نگرانیم». آمریکا و هم پیمانان ترک و عربش، «احرارالشام» را یک گروه معارض میانه‌رو می‌داند؛ روسیه که وظیفه حمایت هوایی از نیروهای ارتش سوریه در برخی جبهه‌ها را دارد، اما معتقد است که احرارالشام تروریست است و آن را بمباران می‌کند. مقامات آمریکایی تاکنون بارها از اقدامات روسیه در سوریه انتقاد کرده و مدعی شده اند روس ها به جای مبارزه با گروه های تروریستی، مواضع «شورشیان میانه رو» را در سوریه هدف حملات خود قرار می دهند.

گفته می شود سایت شبکه خبری «بی بی سی» با اشاره به شکایت ایران از آمریکا در موضوع توقیف ۲ میلیارد دلار از دارایی های ایران، نوشته به احتمال زیاد، دیوان بین‌المللی دادگستری صلاحیت خود را برای رسیدگی به این قضیه رد خواهد کرد. دولت ایران به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ابطال رأی دیوان عالی آمریکا درباره تخصیص ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به قربانیان حوادث تروریستی توسط گروه‌های مورد حمایت ایران، اقدام به طرح دعوی در دیوان بین‌المللی دادگستری کرده است. این شکایت بر این اساس است که آمریکا پیمان دوستی دو کشور مورخ ۱۹۵۶ یا ۱۳۳۴ را نقض کرده و به احتمال زیاد دیوان بین المللی دادگستری، صلاحیت خود را برای رسیدگی به این قضیه رد خواهد کرد.

گفته می شود  نشریه آلمانی «اشپیگل» از احتمال سفر رئیس جمهور ایران به آلمان خبر داده است. به نوشته این نشریه، ظاهراً آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، مخالفت اساسی خود با دیدار رئیس جمهور ایران و سفر وی به آلمان را کنار گذاشته است. احتمالاً روحانی، رئیس جمهور ایران در سال جاری میلادی به آلمان سفر می کند، اما جزئیات در این زمینه باید اعلام شود. فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان و زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد این کشور، مدت هاست به صدراعظم آلمان فشار وارد می‌کنند که روحانی را به آلمان دعوت کند. همچنین بخش اقتصادی آلمان هم فشار شدیدی در این راستا بر صدراعظم این کشور وارد کرده است. ظاهراً این فشارها در این راستا نقش داشته است که مرکل موضع خود را برای دعوت از روحانی به‌ منظور سفر به آلمان تغییر دهد. تاکنون مرکل دیدار با روحانی در برلین را به دلیل حمایت از حزب‌الله در لبنان و سوریه و به رسمیت نشناختن اسرائیل رد می‌کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*