گفته می شود

 

گفته می شود درخواست تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خرداد ۹۲ و پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در این بنیاد در صحن علنی بهارستان تصویب شد. در جریان بررسی سه ساله این تحقیق و تفحص اطلاعات غیررسمی از تخلفات این پرونده همچون اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی و جابه‌جایی ۱۷۰ میلیاردی در حساب‌های بنیاد شهید تا خروج این منابع از کشور رسانه‌ای شد. غلامعلی جعفرزاده، یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص گفت: حجم فسادهای مالی آنقدر زیاد است می‌ترسیم اگر آنها را افشا کنیم، مردم شوکه شوند، چراکه اتفاق‌های بسیار تلخی در این نهاد رخ داده که همه ناشی از توهم و سوء مدیریت است. پاسخ زریبافان را امروز و بعد از هماهنگی با اعضای کمیته تحقیق و تفحص به صورت مستدل و منطقی خواهیم داد. 

 

پرداخت حق آرایش به پرستاران زن؟

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پ‍زشکی گفت: متاسفانه وضعیت پوشش درتعدادی از بیمارستان های خصوصی با کدهای اخلاقی کشور ما و حتی کشورهای غربی هم خوانی ندارد. دکتر ایرج حریرچی گفت: اگر موضوع پرداختی به پرستاران بابت آرایش ظاهری صحت داشته باشد این پرداختی غیرقانونی و قابل پیشگیری است. وی افزود: چنین اقداماتی در شأن جامعه پرستاری و در شأن مدیریت بیمارستانهای خصوصی نیست که با توسل به این گونه اقدامات سعی در جلب بیمار داشته باشند.

 

 

گفته می شود یک روحانی شیعه لبنانی ادعا کرده است ایران قصد ساخت چند پایگاه نظامی در مرز عراق و عربستان به منظور نفوذ احتمالی به داخل خاک عربستان را دارد.سید محمد علی حسینی روحانی شیعه لبنانی در مصاحبه با آژانس خبری “AKI” ایتالیا با ادعای این موضوع گفته است او از منابع موثقی که روابط ایران و عراق را از نزدیک دنبال می کنند اطلاع یافته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صدد ساخت پایگاه هایی نظامی در مرز عراق و عربستان است.بنا به ادعای این روحانی لبنانی ایران با ساخت این پایگاه های نظامی در صدد نفوذ به مناطق داخل عربستان است.او همچنین مدعی ساخت پایگاه هایی مشابه در مرز عراق و کویت نیز شده است.

 

 

 

 

 

جمع آوری ۱۱ میلیون امضای جهانی برای پایان سگ خوری

همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره سگ خوری در شهر “یولین” در جنوب غربی چین، فعالان حقوق حیوانات با جمع آوری ۱۱ میلیون امضاء که از سراسر جهان گردآوری شده است – خواستار توقف این سنت وحشیانه آزار دهنده حیوانات شدند.همه ساله با نزدیک شدن به روز ۲۱ ژوئن فعالان حقوق حیوانات به تکاپو می افتند تا جلوی قتل عام سالانه هزاران سگ را در جریان این جشنواره را بگیرند. امسال و دو هفته مانده به برگزاری این جشنواره فعالان حقوق حیوانات با جمع آوری ۱۱ میلیون امضای اینترنتی و تحویل آن به سفارت چین در لندن خواستار توقف برگزاری این جشنواره در چین شدند.

 

روایت کلهر از نظر احمدی‌نژاد درباره موسوی

دوهفته نامه سیاسی فرهنگی «روبه رو» در شماره اخیر خود با مهدی کلهر گفت‌وگویی انجام داده است. مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور سابق گفت: احمدی‌نژاد شاگرد مهندس موسوی است. احمدی‌نژاد می‌گوید مهندس موسوی استاد ما بوده است. در مناظره هم این را گفته است.

ورشکستگی ارج تقصیر کیست؟

نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام. شرکت ارج از سال ۸۶ ورشکسته شده است. تا قبل از سال ۹۲ هفتاد درصد از پرسنل شرکت اخراج شدند.طبق اسنادی که از صورت‌های مالی شرکت ارج استخراج شده، این شرکت از سال ۸۴ زیان‌ده بوده و از سال ۸۶ ورشکسته محسوب می‌شود. یعنی عملا ۱۰ سال است که این شرکت ورشکسته شده است.نابود شدن برند ارج نه ربطی به برجام دارد و نه پسا برجام بلکه حاصل مدیریت معجره هزاره سوم است. سرکوب نرخ ارز در آخر دوره خاتمی و در دوره مدیریت احمدی‌نژاد که سبب افزایش شدید واردات و ارزان شدن محصولات خارجی نسبت به محصولات داخلی شد، نه تنها ارج که بسیاری از صنایع داخلی را ورشکسته کرد. در ادبیات اقتصادی به این پدیده صنعتی‌زدایی (deindustrialization) گفته می‌شود که احمدی‌نژاد به نحو فاجعه‌باری آن را در ایران عملی کرد.شرکت ارج سال ۸۷ با تصمیم هیات پذیرش به دلیل زیان انباشه از بورس اخراج شد یعنی این شرکت از همان سال‌ها عملا تعطیل بود. پرسنل این شرکت در سال ۸۴ (شروع ریاست جمهوری احمدی‌نژاد) ۱۰۳۰ نفر بود که در سال ۹۲ (پایان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد) به ۳۰۶ نفر کاهش یافت، یعنی ۷۰ درصد کارکنان شرکت اخراج شده و شرکت عملا تعطیل بوده است.در مجمع عمومی سالیانه ارج در سال ۸۹، سهامداران تصویب کردند که کارخانه به قزوین منتقل شود و محل فعلی به فروش برسد. نباید از یاد برد که مصادره ارج در سال‌های اول انقلاب، هر چند باعث افت شدید کارایی این شرکت شده بود و با مدیریت دولتی امکان کمر راست کردن نداشت اما دلیل اصلی ورشکستگی برند بزرگی مانند ارج نبود، بلکه سرکوب ارزی باعث ورشکستگی ارج شد.قانون اخذ مالیات از افزایش سرمایه ناشی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها باعث شده بسیاری از شرکت‌ها نظیر ارج که در سالیان گذشته مداوم زیان‌ده بوده‌اند نتوانند با اصلاح ساختار مالی خود از افشا شدن ورشکستگی‌شان جلوگیری کنند!

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*