کمیسیون ماده ۱۰۰ زیر ذره بین شورای شهر بیرجند

حمیدی

امروز خراسان جنوبی – حمیدی
عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ ،بخشودگی ۳۰۰ میلیون تومانی مازاد بر تراکم مرکز درمانی بیماری های خاص،بهره برداری ازپارک مهر شهرتاتیرماه ونطق پیش از دستور یک عضو شورا از جمله مباحث مطرح شده در جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر بیرجند بود. به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این جلسه نائب رئیس شورای شهر بیرجند به اعلام مصوبات و موضوعات مطرح شده در کمیسیون عمرانی شورا پرداخت و گفت: یکی از این موضوعات درخواست مرکز درمانی بیماری های خاص استان در مورد بخشودگی هزینه های صدور پروانه به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان  و اضافه بنای ساخته شده بوده که اعضای شورا باید نظرشان را در این زمینه مطرح کنند تا رای گیری شود. نخعی ادامه داد: نظر کمیسیون بر این بوده چون این مرکز عام المنفعه است تفاهم نامه ای منعقد و هزینه ها تهاتر شود یعنی به ازای این مبلغ بیماران معرفی شده از شهرداری به مرکز معرفی و درمان شوند. طاهری به عنوان عضو موافق این بخشودگی گفت: این مرکز عام المنفعه است و باید ۱۰۰ درصد معاف شود .
بخشودگی فقط به بخش های مربوط به بیماران خاص تعلق بگیرد نه بخش های اداری
دکترحسنی صفت به عنوان عضو مخالف این بخشودگی اظهار داشت: از ۵ طبقه این مرکز سه طبقه اداری است و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در آن مستقر است و باید این بخشودگی فقط شامل بخش هایی باشد که مختص بیماران خاص است نه بقیه بخش ها چرا که سه پنجم این مرکز اداری است.
اختصاص بخشودگی های شهرداری به ساخت و سازهای مجاز نه غیر مجاز
دکتربهترین دیگر عضو مخالف این پیشنهاد در ادامه اذعان داشت: تخفیف های شورا بایدبه مجموعه مجاز مرکز صورت گیرد چرا که این مجموعه خارج از حد مجاز ساخت و ساز داشته و شرایط اولیه را برای بهره مندی از بخشودگی لغو کرده و آمفی تئاتر و سالن جلساتی هم که گنجایش زیادی دارد به مرکز اضافه کرده بنابراین از درآمدهای شهرداری نباید برای مجموعه غیر مجاز بهره گرفته شود.
نباید با پرداخت جریمه در کمیسیون ماده ۱۰۰ به مجموعه های غیر مجاز مجوز ساخت و ساز داد
وی تصریح کرد: اگر اینگونه باشد که هر مجموعه ای غیر مجاز ساخت و ساز انجام دهد و بعد در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه غیر مجاز را بپردازد که سنگ روی سنگ بند نمی شود و بهتر است در این مورد خاص، بازدیدی توسط اعضای شورا از مرکز صورت بگیرد و بعد تصمیم گیری شود چرا که با این عملکرد شورا و شهرداری براحتی به مجموعه های غیر مجاز مجوز داده می شود. وی ادامه داد: با بردن اینگونه موارد به کمیسیون ماده ۱۰۰آنچه خلاف است را حلال می کنیم و من آرزو دارم روزی برسدکه کمیسیون ورودی نداشته باشد .
چند درصد حکم های خروجی کمیسیون ماده ۱۰۰ منتج به قلع و قمع شده است؟
وی از رئیس شورای شهر بیرجند خواست تا عنوان کند چند درصد حکم های خروجی کمیسیون ماده ۱۰۰ منتج به قلع و قمع شده است و در ادامه با انتقاد از روند موجود در پرونده های ارجاعی به این کمیسیون گفت: اگر شهرداری بر اساس قانون حکمی را صادر کرده و بعد این پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شود و در کمیسیون بدوی حکمی برای آن صادر شده و بعد از رفتن به کمیسیون تجدید نظر دوباره حکمی در مورد این پرونده صادر می شود جای این سوال باقی است که اگر شهرداری بر اساس قانون حکم داده چرا باید در کمیسیون تجدید نظر حکمی کاملا متضاد آن صادر شود. نیک دیگر عضو شورا در این زمینه اظهار داشت: مرکز بیماری های خاص جریمه اضافه ساخت و سازرا بر اساس نظر کمیسیون ماده ۱۰۰ پرداخت کرده و نمی توان گفت مجموعه غیر مجازی است بلکه مجاز است. یزدان شناس عضو موافق این بخشودگی ازاعضا خواست تا شتاب زده عمل نکنند و موضوع بیشتر بررسی شود.
تصویب معافیت مرکز بیماری خاص با ۷ رأی موافق
رئیس شورای شهر بیرجند در این زمینه اظهار داشت : ممکن است یک قانون و ضابطه هم برای مردم مشکل ساز باشد بنابراین یکی از فلسفه های رفتن برخی پرونده ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ هم رفع این تناقض است. دکتر زنگویی افزود: هر ۱۱ نفرعضو شورای شهر بیرجند وظایف و مسئولیت های مشخصی دارند. این موضوع با ۷ رأی موافق، یک رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رسید. هم چنین در این جلسه مقرر شد درخواست مردم برای دسترسی میدان آدینه به سمت سجادشهر جهت طرح در شورای ترافیک شهرستان بیرجند ارسال شود.
ناکار آمدی اقدامات در جمع آوری متکدیان
عضو شورای شهر بیرجند در نطق قبل ازدستور جلسه شورای شهر خواستار ارائه گزارش عملکرد شهرداری در خصوص جمع آوری متکدیان از سطح شهر شد و اظهار داشت: اغلب این متکدیان معتاد و تحت پوشش دستگاه های حمایتی قرار دارند و می توان گفت ۳۰ درصد آنها جزو اتباع بیگانه هستند ولی به نظر می رسد اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری این افراد ناکارآمد بوه و باید متولیان امر با حضور در شورا در این زمینه توضیحات لازم را ارئه دهند. دکترحسنی صفت افزود: این افراد ممکن است چندین بار از سطح شهر جمع آوری شوند ولی دوباره رها شوند که این روند باید اصلاح شود.
شهرداری توپ را در زمین راه و شهرسازی نیندازد
وی در ادامه خواستار توجه بیشتر شورا به نامه های جمعی ارسالی به این مجموعه شد و افزود: یکی از این نامه ها مربوط به جمعی از اهالی کوی طلاب مهرشهر در مورد واریز هزینه های آماده سازی و آسفالت این معبر به حساب شهرداری و عدم اجرایی شدن این تعهدات بوده است که انتظار می رود در شورا به این نامه ها بیشتر پرداخته شود چرا که مردم مراجعات زیادی به بنده داشته اند و فیش های واریزی را نیز ارائه داده اند ولی متاسفانه شهرداری توپ را در زمین راه و شهرسازی می اندازد.
محل هزینه کرد درآمد سازمان تاکسی رانی مشخص شود
وی در ادامه با انعکاس نارضایتی مردم از اضافه دریافتی های برخی تاکسی های درون شهری خواستار پاسخگویی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شد و اذعان داشت: درب اتاق این مدیر به سوی مراجعین بسته است و باید مشخص شود درآمد این مجموعه در کجا هزینه می شود و آیا به حساب شهرداری واریز می شود یا صرف پرداخت اضافه کاری شده یا صرف تهیه اتاق شیک و میز گران قیمت می شود.
وی ادامه داد: شهردار قول داده است تا تیر ماه پارک مهرشهر را به بهره برداری برساند ولی به نظر می رسد تاکنون اقدامی صورت نگرفته و باید مشخص شود که در این مدت زمان باقیمانده قرار است چه اتفاقی بیفتد؟
درخواست ساکنان کوی طلاب مهرشهر
به کمیسیون عمرانی شورا می رود
نائب رئیس شورای شهر بیرجند در پاسخ به موضوع مطرح شده در مورد کوی طلاب اظهار داشت: شهرداری متولی آماده سازی فاز یک و راه و شهرسازی در ابتدا متولی آماده سازی فاز دو کوی طلاب بوده که هزینه های آماده سازی توسط مردم به حساب دهیاری به عنوان پیمانکار این مجموعه واریز می شده و در تاریخ ۱۲/۶/۹۲ بعد از الحاق مهرشهر به شهر این حساب ها به شهرداری منتقل شده است. نخعی ادامه داد: در حال حاضر هزینه های آماده سازی اخذ شده با هزینه های آماده سازی شهرداری متفاوت است که قرار شده لیستی از کسانی که این هزینه ها را پرداخت کرده اند تهیه شود و با طرح درکمیسیون عمرانی شورا سازوکارهای لازم برای آن مشخص شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*