رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی: بیش از ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

 

انتقال آب به شهر سنندج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون در ۶۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستم آبیاری نوین اجرا شده است گفت: تا پایان سال زراعی امسال ۶۹۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا می‌شود.

هاشم ولی‌پور مطلق اظهار داشت: در حوزه کشاورزی باید به خودمان متکی باشیم تا سر حد امکان از زیرساخت‌های بخش کشاورزی حمایت کنیم تا تولیدات ما رو به رشد باشد و از طرفی مصرف آب کشاورزی کمتر شود.

وی با بیان اینکه اگر حمایت‌های دولت باشد می‌توانیم ظرف مدت ۵ سال مشکل کم آبی خراسان جنوبی را با استفاده از طرح‌های زیربنایی حل کنیم افزود: در سال گذشته نسبت به سال ۹۳ از نظر میزان برداشت آب از منابع آبی ۲۵٫۷ میلیون لیتر مکعب کاهش داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این کاهش بهره‌برداران و مدیریت مناسب کشاورزان در روش‌های آبیاری محقق شده است گفت: در زمینه انتقال آب به خراسان جنوبی و کاهش مصرف آب تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای اجرای خط انتقال آب ۵۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت اظهار داشت: ۲۵ میلیارد تومان از این اعتبار در سال مالی ۹۵-۹۴ تخصیص یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۴۸۰ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده است گفت: ۳۵۰ کیلومتر از این پروژه در هفته دولت به صورت نمادین افتتاح می‌شود.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه تا پایان سال زراعی امسال ۶۹۰ کیلومتر خط انتقال آب اجرا می‌شود افزود: امسال ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خرید گندم از کشاورزان بوده و در مقایسه با دو سال قبل ۹۴ درصد نیز افزایش خرید گندم داشتیم.

وی با اشاره به سند ملی آب اظهار داشت: سال گذشته در این راستا ۵۰۰ میلیون تومان موافقت نامه مبادله و ۲۵۰ میلیون تومان محقق شد که این اعتبار برای ۴ شهرستان قاین، فردوس، سرایان و بیرجند که دارای وضعیت بحرانی بودند منعقد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*