امروز خراسان جنوبی_محمد راعیفرد
مبنای آموزش های نوین نوآوری و خلاقیت است. درک مفهومی موضوعات و تصویرسازی های ذهنی از امور تجربی در این روش آموزش جایگاه برجسته ای دارد. دانش آموز در محیط بسته حافظه خود را از اطلاعات ریز و درشت پر نمیکند.کارشناسان با تجربه و توانمند در نقش تسهیلگر مدیریت امورآموزشی را برعهده دارند تا دانش آموزان با شناخت و حل مشکلات و درگیرشدن با چالشها برای آیندهای که رنگ امروز را ندارد آماده شوند.
در چنین شرایطی در کشور برخی لباس آموزش و پرورش را به تن کرده اند که نه تنها دانش لازم را برای اداره وزارت پر اهمیت و حیاتیای هم چون آموزش و پرورش را ندارد، بلکه از درک مفاهیم نخستین آموزشهای نوین کاملاً بیبهره است. کسانی که گمان میکنند اگر پای برخی گروهها به آموزشگاه باز شد دین توان و قوت میگیرد.آن چه مردم را از باورهای رایج گریزان کرده، رفتارهای رایج است که دستور و فرمان و خود برتر انگاری و خود حق بینی جای گفتگو و رشد و زایش اندیشه و نوزایی فکری را گرفته است و دوگانگیها را دامن زده است که در همه جا و درسبک زندگی مردم خود را بیش از گذشته نشان میدهد. همین نابردباری ها، اسباب رمیدن و گسستن مردم شده است. این سخن به گوش کسانی که نان شان و نام شان با این روش ها گره خورده است نمی رود. آموزش آینده این سرزمین است. جهان نسل نو را برای چالش های بزرگ و آیندهای که سخت ناشناخته است آماده میکند و این ها در پی گذشتهای هستند که در ذهن بسته خویش ساخته اند. هرچند این گام نااستوار سخت شکننده است و این تفاهم نامهها سخت بی بنیان ولی نمی توان بر این رفتار نادرست با خموشی مهر تأیید زد!
بازدیدها: ۱۸