آخرین خبر :

گفته می شود

 

گفته می شود یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر‌هایی در خصوص آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران گفت که «ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.»

 

 

 

گفته می شود رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان اظهار کرد: در کمیسیون مشترک اقتصادی، ۴ سال قبل با آذربایجان یک تفاهمنامه خودرویی داشتیم. یک شعبه در آذربایجان افتتاح و کار مشترک دو کشور در حوزه خودرو آغاز شد. اما به دلیل مسائل سیاسی دیگر هیچ صادراتی در حوزه خودرو به آذربایجان نداریم و پروژه مشترک هم متوقف شده است.

 

 

 

گفته می شود یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته خیل عظیمی از آقازاده ها اکنون با ثروت های افسانه ای در کشورهای خارجی زندگی می کنند

 

 

گفته می شود نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفته که خط فقر به دهک های میانی جامعه رسیده، وضعیت فقر در جامعه بدتر شده و شرایط اقتصادی برای اقشار متوسط و پایین سخت شده است.

 

 

گفته می شود «دانییل بنایم» دستیاور وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» مدعی شد، واشنگتن قصد دارد در قالب «ساز و کاری جدید» با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همکاری کند.

 

 

گفته می شود عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفته محاسبه‌ای در مرکز پژوهش‌های مجلس شده بود که نشان می‌داد از سال ۹۷ تا به امروز، در چند قلم کالای اساسی که دلار ترجیحی به نرخ ۴۲۰۰ پرداخت شده، ۴۴۰ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد شده است. ۴۴۰ هزار میلیارد تومان عدد کوچکی نیست، به عبارت دیگر باید توجه داشت کل بودجه عمرانی کشور در سال جاری، ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است. یعنی کل عمرانی که قرار است در کشور انجام شود که البته فکر نمی‌کنم بتوانیم کل این رقم را هم تخصیص دهیم. بعد ما بیش از ۴ برابر بودجه عمرانی یک سال کشور، در سه سال اخیر، رانت ایجاد کرده ایم.

 

 

 

 

گفته می شود علی مطهری، نایب‌رئیس سابق مجلس درباره حوادث آبان در توئیتی نوشته هرچه خواستیم وزیر کشور را به‌خاطر حوادث آبان استیضاح کنیم، همواره گفتند پیغام آمده‌است که مصلحت نیست.

 

 

گفته می شود عضو شورای رقابت گفته بهتر است مسئولان ذیربط و حتی مرتبط با قیمت خودرو آگاهانه و منطقی اظهارنظر کنند، چرا که هرگونه روالی خارج از این موجب آشفتگی بازار می‌شود. در همین قیمت‌گذاری‌های اخیر با این‌که لغو شد قیمت‌ها به جایگاه اول برنگشته است؛ به طوری که پراید به ۱۹۵ میلیون تومان رسید ولی بعد از لغو قیمت‌گذاری ارزان نشد ضمن این‌که هزینه‌هایی به بازارهای دیگر منتقل شده است.

 

 

گفته می شود محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیات وزیران در خصوص تهاتر بدهی ۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۹۵ تومانی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به هواپیمایی ماهان با بدهی این شرکت به سازمان امور مالیاتی (اداره کل امور مالیاتی استان کرمان) را به وزارت اقتصاد ابلاغ کرد. بر اساس ابلاغیه مذکور، سازمان امور مالیاتی مکلف شد بلافاصله نسبت به رفع ممنوع الخروجی ماهان اقدام کند.

 

 

گفته می شود غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره چرایی عدم موفقیت دولت رئیسی در کنترل و مهار گرانی گفته اشتباه آقای رئیسی آن بود که دولت را شرکت سهامی کرد، چون غالب اعضای کابینه از ستاد اجرایی، دانشگاه امام صادق و آستان قدس رضوی هستند. با مردم که صحبت می شود قریب به اتفاق می گویند کابینه آقای رئیسی ضعیف است. وی با بیان اینکه شخص آقای رئیسی این کابینه را انتخاب نکرد، افزود: مردم حتی کسانی که به آقای رئیسی رأی ندادند به او و توانایی هایش برای حل مشکلات دل بسته اند، چون او را فردی صالح و سالم و قوی می دانستند؛ به همین دلیل، معتقدم رئیس جمهور باید افرادی کاردان، کاربلد، باتجربه و قوی را برای همکاری انتخاب می کرد.

 

 

 

گفته می شود نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس در رابطه با انتقادات و شائبه‌های به وجود آمده پیرامون انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم، گفته سه ویژگی در کشورهایی که شرایط‌شان مثل شرایط ما بود و الان جزو قطب‌های تجاری و کشورهای توسعه‌یافته هستند مانند ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی در مساله بکارگیری در مدیریت‌ها مورد توجه و تاکید بوده است؛ یکی شایسته‌سالاری، دوم عملگرایی یا همان چیزی که ما در فرهنگ خودمان به عنوان مدیریت جهادی می‌شناسیم و سوم صداقت و پاکدستی.

وی ادامه داد: ما الان آمدیم به پاکدستی چسبیدیم و دو تای دیگر را کنار گذاشتیم یا به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم.

 

 

 

 

گفته می شود مهرداد عمادی، مشاور اقتصادی در اتحادیه اروپا گفته ایران تا سال ۲۰۱۹ در ۲۱ کشور سپرده‌های بیش از نیم میلیارد دلاری داشته است و در زمان احمدی‌نژاد بیش از ۳۱ میلیارد دلار از سپرده‌های خود را به روسیه منتقل و در ازای آن روبل دریافت کرد. وی در ادامه گفت: در چین در حساب‌های مختلف بیش از ۳۰ میلیارد دلار پول داریم و عمده سپرده‌های ایران در روسیه است.این مشاور اقتصادی در ادامه افزود: در مذاکرات وین بر سر ۴ مورد از ۶ موضوع مورد بحث توافق شده است و سوئیفت و ۳ کشور اروپایی تاکید دارند تا ایران به FATF نپیوندد، نمی‌تواند از خدمات بانکی بدون محدودیت استفاده کند.عمادی در آخر گفت: تلاش تیم ایران، باید بر برداشتن تحریم‌ها از سه بخش انرژی، سیستم بانکی و حمل و نقل ایران متمرکز باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*